שופטת הכדורגל הטרנסג'נדרית הראשונה: "כאן כדי לשנות"

ההתאחדות לכדורגל קיימה מסיבת עיתונאים, שבה סיפרה ספיר ברמן על תהליך ההתאמה המגדרית שלה: "בטוחה שאני עושה את הדבר הנכון. לא חוששת מהקהל - מקווה שהחברה שלנו תהיה פתוחה לכל המגדרים"

זמן צפייה: 03:10

שופטת הכדורגל הטרנסג'נדרית הראשונה, ספיר ברמן, קיימה היום (שלישי) מסיבת עיתונאיםבשיתוף ההתאחדות לכדורגל ואיגוד שופטי הכדורגל. ברמן סיפרה על תהליך השינוי להתאמה מגדרית שהיא עוברת ואמרה כי "אנחנו כאן כדי לשנות".

"המקום של להיות חלק מענף כל כך גברי עיכב אותי", הוסיפה ברמן. "הסתרתי את זה כי הרגשתי שהחברה לא תקבל את זה. לצד זה שאני שופט כדורגל, בדרך לכל משחק אני אישה לכל דבר. אני מקווה שהחברה שלנו תהיה מכילה ופתוחה לכל המגזרים והמגדרים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: רוצה פתרון מוסכם על שר משפטים; גנץ: אני המועמד היחיד

משרד התיירות יעביר כסף לחברות תעופה זרות שיביאו תיירים לאילת

"לא ראו את הצלקות בזום": המחיר הנפשי שגבתה הקורונה מהנוער

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sapir berman (@sapir_berman)

לדברי ברמן, מאז חשיפת ההליך, היא זוכה לאהדה ברשתות החברתיות: " אני מקבלת בפייסבוק ובאינסטגרם הודעות אוהדות בצורה חסרת תקדים. פונים אליי הרבה אנשים שחווים אי נוחות בתוך גופם מבחינה מינית ומגדרית ורואים בי סוג של שליחה ונותנים לי את כל הכוח שבעולם".

מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר, הצטרף לחיזוקים ואמר: "טרם ההיחשפות דאגתי למצבה הנפשי של ספיר, שהבנתי שזה הסיפור ירדה לי אבן מהלב. שום דבר לא ישתנה מבחינה מקצועית ומלוא העזרה תינתן לה. זו תעודת כבוד גדולה לכדורגל ולאיגוד השופטים. עשינו כמה צעדים קדימה למדינה ולענף בפרט".

שופטת הכדורגל, טרנסגנדרית, רונית תירוש, יריב טפר
שופטת הכדורגל ספיר ברמן במסיבת עיתונאים

ברמן הסבירה כי בכל סביבתה, המקצועית והמשפחתית, היא זוכה לתמיכה ולקבלה על הצעד שעשתה והיא רואה את ניצני השינוי: "זה התהליך שחיכיתי לו כל החיים, אני פועלת ממקום מאוד שלם. מקללים אותי כבר בלשון אישה. מלבד המשפחה שפונה אליי כבר בלשון אישה, שחקנים על המגרש עושים זאת גם כן. אמא שלי אומרת לי 'איזה יפה את".

ברמן דיברה על השאיפות המקצועיות והאם היא מפחדת מתגובות הקהל למהלך. "אני חד משמעית לא חוששת מתגובות הקהל. בעשור האחרון אני שופטת כדורגל אני נתקלת בכל סוגי הקללות ואף פעם לא הזיז לי. מאז שנכנסתי לאיגוד הצבתי מטרה - להיות שופטת בינלאומית ולשפוט משחקי דרבי בארץ", אמרה ברמן.