"בוחרת את המלחמות": זוכת האח הגדול על משקל, זוגיות, וגזענות

תקווה גדעון הצליחה לחולל לא מעט כותרות בבית האח ומחוצה לו. מהקטטות עם אורן חזן, דרך הרומן בבית, ועד סערת התמונות המרוטשות. אבל תקווה לא מתרגשת ואומרת: "אני מעניינת, שיישאר ככה"

זמן צפייה: 09:57

מי שעוקב אחרי תקווה גדעון, זוכת האח הגדול והדיווה של הריאליטי, לא מופתע שהיא הצליחה לחולל לא מעט כותרות בבית האח ומחוצה לו. הקטטות עם אורן חזן, הרומן עם ליאור דואק, ואפילו החיים בשלום על משקל גופה - כל ציוץ או פוסט של גדעון הוא הזמנה למפץ תגובות ברשת, שחלקן גלשו בעבר להסתה ולאיומים ברצח. במלון השומם בתל אביב שבו גרה תקווה, אף אחד לא דורש ממנה להתנהג בהתאם וגם לא נכנס לה לתחתונים, בשבוע שבו מדינה שלמה עסקה בהיקף המותניים שלה. "סערת הפוטושופ" - זו הכותרת שהיא עצמה הצמידה לצילומי הלפני והאחרי שליוו את קמפיין ההלבשה התחתונה שהיא נבחרה לדגמן בו. כן ריטשו, לא ריטשו, גדעון מבקשת מכולם להיכנס לפרופורציות: "כל מי שמדגמנת או עושה הלבשה תחתונה, כולן עוברות ריטוש. הגדולות והטובות עושות ריטושים, והשיח הזה זה בגלל שזו תקווה".

"הייתי טום בוי, וזה לא היה סבבה שפתאום יש חזה, ולא מתאים לי לבגדים, וסביבך מלא בנות רזות שמתעסקות המון במשקל, ואת חושבת שככה זה צריך להיות", היא מספרת. "בא לי גם ג'ינס קצר אבל אין במידה שלי, אז זה אומר אולי שאסור לי לשים את זה, או שאני לא יכולה לשים את זה? פעם מישהי אמרה לי בסופר, 'איך הצלחת להרוס את הגנים שלכם?'". גדעון אף פעם לא התיימרה לייצג איש מלבד את עצמה. בעולם הדימויים המקובל, אם את אתיופית מלאה שנחתה בלב הפריים טיים, כנראה שלא רק שנבחרת לייצג את העדה, את גם נשיאת הכבוד של כל השמנמנות. "איך אני יכולה לבוא ולהגיד שאני מייצגת את העדה האתיופית? כאילו התכנסו כל האתיופים ואמרו, 'אוקיי, בוא נשלח את תקוה לה'אח הגדול'? אני חושבת שהעדה האתיופית נורא התחברה לזה שאמרתי, אני לא מייצגת".

זוכת האחת הגדול תקווה גדעון
זוכת האחת הגדול תקווה גדעון | צילום: חדשות 13

ומי שמכיר את תקוה ידע שלא הייתה לה שום כוונה לעבור בשקט על ההתבטאויות של האורח לרגע בבית האח, אורן חזן. "לא שתקתי ולא סלחתי על האמירה שהוא אמר לפנינה תמנו-שטה כשהוא קרא לה 'אתיופית מחמד של הכנסת'. זה לא שאני לא מכירה גזענות, זה לא שלא חוויתי. אבל שככה, בטלוויזיה, מול כולם, אדם בגילך, על מה? אמרתי, אני לא רבה איתו. אני בוחרת את המלחמות שלי. אני בוחרת את הקרבות שלי". התקרית הזאת החזירה אותה ליום ההוא במסעדה בחולון כשהגזענות התפוצצה לה בפרצוף. "כשאני חוויתי אירוע גזעני במסעדה שאני עובדת בה היו קרוב למאה סועדים, אף אחד לא הגיב. ופתאום, משום מקום, זה קורה לך בתוך בית מרושת מצלמות ואף אחד לא מגיב. וגזענות זו מחלה והוא חולה ולא אני".

תקווה מסבירה גם איך ולמה המעריצים מתעסקים באובססיביות במערכות היחסים שלה: "הייתי בתוך בית סגורה שלושה חודשים ונרקמה מערכת יחסים, ואנשים ראו את זה מול המסך. זה נורא סקרן אותם ועניין אותם. ופתאום נגמרה התוכנית וכל אחד התפרק 'אבל רגע, אני רוצה לדעת מה קורה, בואי תספרי לי מה הסוף'". בינתיים על הפרק זוגיות בהתהוות עם חבר חדש, העיתונאי דור כהן, לצד הבטחה להמשיך ולייצר עניין ככל שיימצא לו ביקוש. "אני חושבת שאני מראה להמון אנשים או משהו שהרבה אנשים היו רוצים להיות ואין להם האומץ. אני חושבת שזאת גם הסיבה שאיפשהו ניצחתי את המשחק הזה, ובחוץ זה עדיין מתקיים אם זה הקמפיין, ואם זה התמונות, ואם זה הזוגיות. אני עדיין מעניינת, שיישאר ככה, שאני אשאר מעניינת".