רשויות המיסים בוחנות את הרווחים הלא מדווחים של כוכבי הרשתות

ברקע הגירעון המעמיק ובאיחור אופנתי אחרי שאר העולם, יותר מ-250 אושיות רשת נקראו השבוע לבירור בנוגע להכנסות שלא דווחו לצורכי מס. מתוך כלל הנבדקים – כשליש העלים הכנסות

זמן צפייה: 03:04

ברקע הגירעון המעמיק ובאיחור אופנתי אחרי שאר העולם, רשויות המיסים בישראל הפנו השבוע את עינן הבוחנת לעבר מטרה חדשה: כוכבי רשת ששכחו לדווח על הכנסותיהם ברשתות החברתיות. כשליש מהנבדקים העלים הכנסות – וננקטו נגדם הליכים. "מדובר בהכנסה מהשקל הראשון, יש כאלו שאמרו לנו 'לא שמעתי, לא ידעתי'", אמרה אביבה אוזן העובדת ברשות המיסים. "אני נותנת להם את ההנחה שזה בתום לב".

הבלוגרית ומאמנת הכושר אירה דולפין היא אחת מכ-250 כוכבי רשת שזומנו השבוע לתשאול. "לא ידעתי שאני כל כך מצליחה", התייחסה דולפין לערוץ היוטיוב שאותו היא מתחזקת. "זה לצרכים של ספורט וכושר ונשים שעוקבות אחרי ברגע שהם אמרו לי שהוא נהיה עם הרבה צפיות וצריך להוציא עליו חשבוניות, שוב – זה תקדימי לגמרי, אז באנו, סידרנו את זה, זה הכל".

 

View this post on Instagram

 

Do what you love ?? Love what you Do ? בשיתוף @gobytnuva #go_squad

A post shared by Owner & Founder Of Pinkroom (@iradolfin) on


בתוך כך, מגזין פורבס פרסם השבוע את רשימת האושיות הרווחיות ביותר ברשתות החברתיות. במקום הראשון ניצבת כמובן נטע אלחמיסטר, שלה יותר ממיליון וחצי עוקבים ומרוויחה כל שנה 3-5 מיליון שקלים רק מהאינסטגרם. אחריה ניצבת נעה קירל, ולה 800 אלף עוקבים, ומרוויחה כל שנה בין מיליון וחצי לשני מיליון שקלים.

הסכומים שמרוויחות אלחמיסטר וקירל מתגמדים בהשוואה לכוכבים הגדולים באמת בעולם. כך למשל, מנהל ראיין קאג'י בן השמונה, בעזרתם של הוריו כמובן, את הערוץ המצליח שלו ביוטיוב עם מאות מילוני עוקבים. במשך יותר מחמש שנים, הוא סוקר בו צעצועים שונים, הרווח, רק השנה, עשרים-ושישה מיליון דולרים. בישראל מדובר, כאמור, על סכומים צנועים הרבה יותר, אך אלו לא זניחים עבור ידו הארוכה של מס הכנסה.