משרד התרבות: אולמות התרבות ייפתחו ב-1 בספטמבר

שבוע אחרי שאושר המתווה להופעות באוויר הפתוח, שר התרבות טרופר בישר כי גם באולמות הסגורים יתקיימו הופעות החל מחודש ספטמבר. "הגיעה העת להחיות את עולם התרבות בחזרה"

זמן צפייה: 01:00

משרד התרבות והספורט הודיע היום (שלישי) כי אולמות התרבות ייפתחו ב-1 בספטמבר. זאת לאחר שבשבוע שעבר אושר המתווה להופעות באוויר הפתוח. "סוכם כי אולמות התרבות ייפתחו על פי מתווה הרמזור שמגבש פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו ובהתאם לנתוני התחלואה", נמסר.

השר טרופר מסר אחרי קבלת ההחלטה: "מהלך זה, מצטרף לבשורה משבוע שעבר, במסגרתה החזרנו את מופעי התרבות במרחבים הפתוחים. אנו ממשיכים לפעול על מנת לפתוח גם את אולמות התרבות ב-1 בספטמבר. הגיעה העת להחזיר את התרבות לאולמות ולהחיות את עולם התרבות בחזרה".

תיאטרון
תיאטרון | צילום: אימג' בנק / Getty Images

לעוד כתבות בנושא >>

חלוקה לקפסולות ושמירת מרחק: אושר מתווה ההופעות בחוץ

נתניהו לאנשי עולם התרבות: נאפשר הופעות בחוץ בקפסולות מיידית

5 חודשים ללא פרנסה: עובדי עולם התרבות יוצאים למלחמה

"משרדי הבריאות והתרבות, ממשיכים בשיחות על פרטי המתווה האחרונים, שיאפשרו את פתיחת האולמות, לרבות מספר המשתתפים ואחוזי התפוסה", נמסר. "פרטים נוספים ימסרו בהמשך".

שמוליק יפרח, מנכ״ל תיאטרון באר שבע, בירך על ההחלטה: "אנחנו מברכים על הבשורה ומקווים שלא מדובר הפעם בעוד הצהרה, אלא בתוכנית קונקרטית שתשיב את עולם התרבות לפעילות בכל מצב".

מנכל תיאטרון הקאמרי, רן גואטה, מסר: "אני מברך על קביעת התאריך לפתיחת אולמות התרבות. אחרי כל כך הרבה מאמצים של כל כך הרבה אנשים הצלחנו לשים את התרבות והאנשים שמאחורי הקלעים במקום הראוי. עכשיו נותר לנו לחכות למתווה ולהבין על איזה מספרים מדובר. בכל מקרה הבשורה משמחת מאד ונותנת תקווה להמון אנשים".

ציפי פינס, מנהלת תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר, מסרה: "זו בשורה משמחת, עדיין לא קיבלנו את כל הפרטים ואנחנו לא יודעים באיזו כמות קהל מדובר. אנחנו עומדים בתנאי התו הסגול ונעמוד בכל התנאים שיידרשו על מנת לפתוח את האולמות. להבדיל ממגזרים אחרים, נדרש זמן על מנת להחזיר את התיאטרון לפעילות ואת הקהל לאולמות. מצפים לפרטים נוספים והבהרות בהקדם האפשרי".

בשבוע שעבר אושר מתווה ההופעות במתחמים פתוחים, בהתאם לסיכום עם ראש הממשלה ושרי הבריאות והתרבות. על פי התוכנית, ההופעות יוכלו להתקיים באופן מיידי בישיבה בלבד ובמקומות פתוחים, במתכונת של קפסולות שיכילו עד 20 איש. מופעים של עד 500 אנשים ידרשו אישור של מנכ"ל משרד התרבות והספורט, ובאירועים עם יותר מ-500 צופים יידרש בנוסף גם אישור של מנכ"ל משרד הבריאות. בד בבד, מאות אומנים ונציגי עולם התרבות מפגינים מול בית ראש הממשלה בדרישה לפתוח אירועים גם במקומות סגורים.

כל קפסולה תשב במתחם נפרד, שיגודר במחיצות יציבות שלא ניתן לעבור דרכו. בין הקפסולות השונות יהיה מרווח של שני מטרים לפחות. הופעה תתקיים בהושבה בלבד, והכיסאות יהיו מסומנים. כיסא ריק יושאר בין משתתף למשתתף, למעט במקרים של אנשים הגרים יחד. לא יתאפשרו ריקודים או הגעה לאזור הבמה. בנוסף חל איסור על המופיעים לרדת לקהל. בין הקהלה לבמה יישמר מרחק של לפחות שישה מטרים. ההופעה לא תכלול הפסקות.

ברי סחרוף בהופעה | צילום: חדשות 13

מכירת הכרטיסים תיעשה באופן מקוון בלבד, עם מקומות מסומנים מראש ומספר הקפסולה. חלונות זמנים לכניסה למתחם ייקבעו מראש על גבי הכרטיס. כל קפסולה תיכנס בכניסה ובשעה שתינתן לה מראש במעמד קבלת הכרטיס. המתחם יהיה בעל לפחות שתי כניסות שונות ויוצבו סדרנים לצורך שמירה על מרחק בתורים ומניעת התקהלויות. קניית מזון תתאפשר במתחם במתכונת של "טייק אווי". ביצוע ההזמנה יעשה מראש בהזמנה טלפונית או באופן מקוון. בנוסף יבוצעו מדידת חום, ניקוי וחיטוי, והצבת סדרן בכניסה לשירותים.