מלכת המטבח: שפית השנה שמנהלת רומן עם ירקות - ועם אורנה בנאי

שיראל ברגר לא רק מחוללת פלאים במסעדת הגורמה האורגנית שלה שבדרום תל אביב - היא גם האישה הראשונה אי פעם שזוכה בתואר. כל זאת, באמצעות מנות טבעוניות שמורכבות מירקות ופירות בלבד

זמן צפייה: 12:00

השפית שיראל ברגר לא רק מחוללת פלאים במסעדת הגורמה האורגנית שלה "אופא" שבדרום תל אביב, היא גם האישה הראשונה שנבחרה לשפית השנה של מגזין "טיים-אאוט". כבר שנים מנהלת רומן סוער במיוחד, עם ירקות ופירות, כל זה מבלי לשחוט אף פרה בדרך. ברגר היא טבעונית בעצמה ואמרה כי אמרה כי "אין עוררין על זה שלא צריך לאכול בשר".

השנה הזאת המרכיבים הסתדרו לברגר יפה בצלחת – מלבד התואר המחמיא ישנו גם התור המתארך למסעדה ועוד פינה חמה בלב למישהי אחת, שהפכה את הסיפור שלה בחודשים האחרונים להרבה יותר מתוקשר. בחודשים האחרונים היא פותחת שולחן, כמעט מדי ערב, עם חביבת הבנות, השחקנית אורנה בנאי. ברגר סיפרה על הרגע בו הכירה את השחקנית: "אחרי חמש שניות הייתי מאוהבת - לא ראיתי כלום מסביב".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"מישהו הולך תמיד איתה": עשרים שנה למותה של עפרה חזה

רימתה והפרה חוקים: מנצ'סטר סיטי הושעתה לשנתיים מליגת האלופות

ניצלו את השבת השמשית: 100 אלף איש פקדו את פסטיבל "דרום אדום"

שיראל ברגר, שפית
שיראל ברגר, שפית | צילום: חדשות 13

ההשראה, הלא מוכחשת, מגיעה מהמסעדה הדנית המפורסמת "נומה" ושני כוכבי המישלן שלה, שהוכתרה לא אחת ולא פעמיים כבר לטובה ביותר בעולם. ברגר אמרה כי "זה החלום שלי להגיע לרמה של המסעדה הזאת". את האמנות הזאת שיכללה ברגר למנה טבעונית אחת, נקניקיית גזר, שהפכה את מיס קפלן, המסעדה הראשונה שלה במתחם האוכל שרונה – למוקד עלייה רגל. ברגר אמרה כי "מה שיפה במנה הזאת היא שהיא גשר שמחבר בין העולם שבו אני נמצאת בו, לבין האנשים שהם פחות קולינאריים".

את הקול הייחודי שלה הלכה ברגר לחפש, תחילה כמתמחה, בכמה ממסעדות השף המובילות במנהטן – בהן "ABC קיטשן" ו"ריסטורנה מוריני" היוקרתית בפארק אבניו. את כל הידע שצברה בגיבושון הקולינארי הזה היא ייבאה לדרום תל-אביב, עם רוח גבית מאחותה שרונה, שמנהלת את כול מה שמחוץ לצלחת.