אלרעי סותרת את הבטחת נתניהו: "פתיחת התרבות - אולי במארס"

בפגישה שקיימה עם אנשי עולם התרבות, הבהירה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות כי מצב התחלואה לא מאפשר להשיב את ההופעות כבר בחודש הבא. "לא רואה איך זה קורה" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:54

בשבוע שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי יפתח את עולם התרבות כבר בחמישי הבא, אולם לפי דברים שאמרה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ומובאים כאן הערב (רביעי) בפרסום ראשון, ההתלהבות הייתה מוקדמת מדי - וייתכן שפתיחת עולם התרבות תידחה לאמצע החודש הבא.

"אני לא רואה איך בשבועיים הדבר הזה (הקורונה) נעלם בפתרון קסם", אמרה אלרעי-פרייס בשיחה שקיימה עם אנשי עולם התרבות. "זו לא אני כפסימית או אופטימית - פשוט מדעית". כשנשאלה מתי לדעתה יינתן אור ירוק לתרבות, השיבה: "אני לא יודעת להגיד אם זה יקרה בתחילת או באמצע מארס, אבל אני כן יודעת להגיד שבאמצע פברואר - אני לא רואה איך זה קורה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קיצור השירות והוספת אלפי תקנים בשנה: מתווה גנץ לשירות בצה"ל

בפרקליטות ענו לטענות נתניהו: "קיבל את העובדות פעם אחר פעם"

מבצע החיסונים מתרחב: החל ממחר – חיסונים מגיל 35 ומעלה

ד''ר שרון אלרעי פרייס
ד''ר שרון אלרעי פרייס

יש לציין כי בשל הצהרתו של נתניהו, בעולם התרבות כבר החלו הכנות להופעות כאלו ואחרות שתוכננו לשבועות הקרובים - אולם בעקבות דבריה של אלרעי-פרייס, ייתכן כי הזמרים, המפיקים, השחקנים ואנשי צוות נוספים ייאלצו להמתין פרק זמן נוסף.

בפגישה אמש הציגה הד"ר בפני הנוכחים את התכנון לחזרת עולם התרבות לפעילות, מה שגרר קולות מאוכזבים בתעשייה. במשרד הבריאות מתכננים להחיל את התו הירוק, כך שבמקומות סגורים תותר תפוסה של עד 60% מהאולם ולא יותר מ-250 משתתפים. במקום פתוח, תותר תפוסה של 80% ועד 500 נוכחים. עם זאת, לא תתאפשר קניית מזון - מה שמקשה להפוך את ההופעות לכלכליות.

מארגון השחקנים שח"ם נמסר בתגובה: "אנחנו לא מופתעים מהניצול הציני של ראש הממשלה. לרגע לא האמנו לו".

כרטיסים מוזלים להופעות ברגע האחרון
הופעה | צילום: fotolia

כאמור, בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין ראש הממשלה לבין שר האוצר ישראל כ"ץ, ממונה הקורונה הפרופסור נחמן אש ונציגי ועד הפעולה של תעשיית התרבות והאירועים. בסופה, גורמים שנכחו בפגישה סיפרו לחדשות 13 כי "נתניהו הבטיח שכבר בחודש פברואר המתווה של הדרכון הירוק יצא לדרך, ולא יהיו הבדלים במתווה בין הופעות עמידה לישיבה".

על פי הודעת הוועדה, סוכם על פתיחה רחבה לתעשיית התרבות הכנסים התערוכות והאירועים, בתחילת חודש פברואר במתווה של אי ירוק לאירועים, בהם הכניסה נשלטת ללא הגבלות בתוך המתחם הירוק. הכניסה למתחם תהיה מותנית באמצעות דרכון ירוק.

"זוהי בשורה ענקית לענף התרבות והאירועים ול-250 אלף משפחות התעשייה שלא עובדת כבר כמעט שנה", נכתב בהודעת הוועד. "זוהי בשורה חסרת תקדים למדינת ישראל שהחליטה להחזיר את התרבות ראשונה בעולם. ועד הפעולה שמח על ההבנות ומחכה לראות את יישומן במציאות בתחילת פברואר בתקווה לימים נורמלים בקרוב".