"הזוכים האמיתיים": ההופעה של להקת "שלווה" ריגשה את אירופה

הלהקה ביצעה את השיר "A Million Dreams", ובסופו הקהל נעמד והריע. גם הצופים בבית לא נשארו אדישים ומיהרו להגיב ברשתות: "לא אכפת לנו ממדונה, תנו לנו עוד מ'שלווה'"; "איך מצביעים עבורם?"

זמן צפייה: 01:49

להקת "שלווה" הופיעה אמש (חמישי) בחצי הגמר השני של האירוויזיון - וריגשה צופים רבים ברחבי אירופה. הלהקה עלתה לבמה במתחם "אקספו" בשעה 23:35, ממש לפני ההכרזה על המדינות שהעפילו לגמר, וביצעה את השיר "A Million Dreams", בסופו הקהל נעמד על הרגליים והריע.

בחשבון הטוויטר של ה-BBC שעוסק באירועי האירוויזיון פורסם קטע מתוך ההופעה ונכתב שהלהקה היא "אחת ממיליון סיבות שמסבירות למה האירוויזיון הוא ה'שואו' הכי גדול". בנוסף, מעריצים נלהבים הגיבו להופעת הלהקה וכתבו כי "לא אכפת לנו ממדונה, תנו לנו עוד מ'שלווה'", "איך אני מצביע עבור 'שלווה'?" ואף כינו את הלהקה "הזוכים האמיתיים". כמו כן, חיפוש המילה "שלווה" בגוגל עלה בצורה משמעותית לאחר ההופעה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

חצי הגמר השני מאחורינו: הזוכים, המפסידים וכל העדכונים

אוהבים פלאפל: תיירי ומתמודדי האירוויזיון אוכלים את ישראל

מדונה תבצע סינגל חדש בהשמעת בכורה בגמר האירוויזיון

חיפוש המילה ''שלווה'' בזמן חצי גמר האירוויזיון
חיפוש המילה ''שלווה'' בזמן חצי גמר האירוויזיון | צילום: החדשות 13

הלהקה פרצה לתודעה בשנת 2018 כשהתמודדה בעונה השישית של התוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון", במהלכה העפילה לשלב הגמר. "שלווה" נכנסה ללבבות הישראלים לאחר שהתברר כי לא תוכל להשתתף באירוויזיון מבלי לחלל שבת, מה שהוביל לפרישתה פרשה מהתוכנית. בכך למעשה, ויתרה הלהקה על האפשרות לנצח ולייצג את ישראל בתחרות, אך בסופו של דבר, הופיעה הלהקה במסגרת חצי הגמר השני.

ׁ(בווידאו: ההופעה של להקת "שלווה" בחצי הגמר השני של האירוויזיון)

"שלווה" מאורגנת על ידי אגודת "שלוה" לטיפול באנשים עם מוגבלויות. חברים בה שמונה מוזיקאים, שכולם חברי האגודה ובעלי לקויות שונות. הלהקה מופיעה במסגרות שונות בארץ ובעולם, באירועי תרבות וכנסים. בנוסף, הופיעה הלהקה מספר פעמים בבית הנשיא. בין היתר שיתפה "שלווה" פעולה עם שלומי שבת, משה פרץ, אייל גולן ועידן עמדי.