שנה לאחר האירוויזיון: חברי להקת "שלווה" מתחננים לחזור להופיע

כבר חצי שנה ששמונת חברי הלהקה, חלקם אנשים עם מוגבלות, יושבים בבית ומחכים למתווה שיחזיר אותם לבמות. מי שנרתם לעזרתם הוא הג'ודוקא אורי ששון שתרם את החליפה שלו: "הם להקה של מלאכים"

זמן צפייה: 04:06

מאז שפרצה מגפת הקורונה לפני כחצי שנה, שמונת חברי להקת "שלווה", חלקם אנשים עם מוגבלויות, נאלצו לבטל כמעט מאה הופעות - וכעת, כמו יתר האמנים, הם מחכים למתווה שיחזיר אותם לבמה. לאור הייחודיות של הלהקה, ההופעות לא מהוות רק מקור פרנסה אלא ערך מוסף לחבריה. "ההופעות האלה מחיות את הלהקה", סיפרה דינה סמטה, אחת מחברות ב"שלווה".

הסיסמא: "אל תפסיקו לחלום, לא משנה מה אנשים אומרים", שלקוחה מההופעה הבלתי נשכחת של הלהקה מול 200 מיליון צופים באירוויזיון שנערך בישראל בשנה שעברה, מזכירה שפעם היו ימים טובים יותר. גם המופע המרגש שלהם בטקס המשואות והחיבוק שקיבלו מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נראים היום כמו אירוע מן העבר הרחוק. חברי וחברות הלהקה הם אנשים עם לקויות שונות שמקדמים את רעיון השילוב וההכלה של אנשים עם מוגבלויות בחברה.

לכתבות נסופות בחדשות 13:

אוקראינה תאסור כניסת חסידים לאומן: "המצב אינו מאפשר זאת"

בתגובה לבלוני התבערה: חיל האוויר תקף גם הלילה ברצועת עזה

מישל אובמה: "זה גדול על טראמפ; אם לא נעשה שינוי המצב יחמיר"

חברי להקת שלווה בסשן באולפן
חברי להקת שלווה בסשן באולפן | צילום: חדשות 13

בהיעדר רזרבות כלכליות, הם נאלצים כעת להישען על תרומות שהולכות ואוזלות, כדי לשרוד בתקופה המאתגרת. "יש הרבה קושי בלהקה פה", אומרת ענהאל כליפה, חברת הלהקה. "זה הרבה יותר מורכב לעשות הופעה. אז אנחנו פשוט מנסים כל דבר וזה מאוד-מאוד קשה", הוסיפה.

בזכות ארגון "שלווה", ארגון האם של חברי הלהקה, הם מצליחים בינתיים להתמודד עם המשבר הקשה ומקפידים לקיים שגרת חזרות. הם אפילו הוציאו סינגל חדש. דווקא מתוך תחושת הייאוש והתסכול, השבוע הגיעה הישועה – המדליסט האולימפי אורי ששון, נרתם לעזרתם. "הלהקה הזו היא פשוט להקה של מלאכים", אמר ששון, שהתרגש מאוד מהמעמד.

אורי ששון וחברי להקת שלווה
אורי ששון וחברי להקת שלווה | צילום: חדשות 13

הג'ודוקא הישראלי החליט לתרום את חליפת הג'ודו שלו כסמל לתקופה הקשה שעוברת על הלהקה: "זכיתי בתחרות הזאת אחרי תקופה מאוד-מאוד קשה של הרבה ספקות לגבי עצמי, לגבי הקריירה, וזה התחבר לי בדיוק לתקופה הנוכחית ולכל מה שקורה עכשיו", אמר ששון. בינתיים דינה, ענהאל, יאיר, יהלי ושרה ממשיכים לעשות את מה שהם הכי אוהבים, לשיר ולנסות לעודד זה את זה, אבל גם ב"שלווה" יודעים שבלי סיוע של המדינה יהיה להם קשה מאוד להמשיך ולהתקיים.