"אין תחליף לחיבור עם הקהל": שלום אסייג על השנה הקשה שעבר

הקומיקאי הוותיק, שכבר 30 שנה נמצא בלב סצנת הסטנדאפ הישראלית, ממשיך להמציא את עצמו מחדש. רגע לפני שפותח עונה ב"סטנדאפניישן" הוא מספר על כמה שהוא לוקח ללב, ועל הגעגועים העזים לבמה

זמן צפייה: 17:05

כבר 30 שנה שלום אסייג הוא חלק בלתי נפרד מהסצנת הקומדיה הישראלית, אבל התפקיד שלו בסדרה "מנאייכ" גרם לרבים להבין שמדובר בשחקן דרמטי שלא רואים כל יום. בריאיון לחדשות 13, רגע לפני שהוא פותח עונה ב"סטנדאפניישן", הוא סיפר על המבקרים שגילו אותו פתאום, על כמה שהוא לוקח ללב, ועל והגעגועים העזים שלו לבמה.

"זה מאוד מבאס", אמר אסייג. "קשה להסביר את זה למי שלא מופיע, זה מעבר לפרנסה - זה הנפש. החיבור עם הקהל זה קשר כזה שאין לו תחליף. זה הפסיכולוג של כל הבדרנים". עם זאת, הקומיקאי לא מתכחש לעובדה כי מופעי הסטנדאפ הם רכבת הרים. "אם פתאום הקהל לא צוחק דקה - אתה עומד להתפוצץ", הסביר. "המוח שלך מתחיל לרוץ למיליון כיוונים. זה אדרנלין כמו לקפוץ ממטוס".

שלום אסייג
שלום אסייג | צילום: חדשות 13

מעבר לכך, אסייג לא חשש לספר גם על בעיות הלב שלו, שהגיעו עם הגיל. לדבריו, "פעם בכמה זמן הלב יוצא מקצב, והוא צריך לקבל מכת חשמל, זה קרה לי כמה פעמים. כל פעם צריך לקבל מכת חשמל, כדי לאפס אותך. בפעם הראשונה כשזה קרה לי זה מאוד הלחיץ אותי. העסיק אותי גם, אבל בפעם השנייה קצת פחות".

אסייג התייחס גם להצלחת הסדרה ששודרה בכאן 11, "מנאייכ". "כשהם פנו אליי בהתחלה, לא רציתי את התפקיד", אמר. "אז הם אמרו לי, תקרא, קראתי ועפתי על התסריט". לדבריו, התגובות שקיבל היו שונות ממה שהיה רגיל: "זה היה מטורף, הרגשתי כאילו התחתנתי. היו כמויות של הודעות. אנשים פשוט הופתעו, קיבלתי הודעות מכל צמרת הברנז'ה. אבל כשאתה מצלם דרמה, אתה חוזר הביתה עצבני, אבל כשאתה חוזר הביתה מתוכנית בידור זה אחרת - אז אני רוצה את השילוב".

הכתבה צולמה בבית ציוני אמריקה