מכדורגלן - לשופטת הטרנסג'נדרית הראשונה: המהפך של ספיר ברמן

לפני כחודשיים, חרף כל הסטיגמות והחששות, ספיר בת ה-26 חשפה כי היא החלה בהליך להתאמה מגדרית, מגבר לאישה. מאז, היא הפכה לדמות מעוררת השראה עבור נערים ונערות - אפילו מעבר לים • פרופיל

זמן צפייה: 20:17

ספיר ברמן עלתה לכותרות בתור השופטת הטרנסג'נדרית הראשונה - ועשתה היסטוריה. היא יצאה מהארון במהלך מתוקשר שזכה להד בעולם כולו והתגובות היו ברובן טובות. "זה פורץ גבולות, וספיר פתחה פה שער מאוד גדול", אמר מייקל אלרוי, מנחה הורים לילדים על הקשת הטרנסית.

בשונה מהסיפור של ברמן, לפני כמעט 20 שנה פרשה דומה הושתקה, אז שופט מבטיח בליגה השנייה ביקש לשנות את מינו - אולם ראשי איגוד השופטים סירבו לקבל זאת. האירוע מבחינתם עורר מבוכה גדולה ובטענות שונות, החליטו באיגוד לצמצם את השיבוצים שלו כשופט, ובאופן מעשי הביאו לעזיבתו את האיגוד - ובהמשך את המקצוע.

לכתבות נוסופת בחדשות 13 >>

מירי רגב: "לא היה טקס החלפת ראש ממשלה – כי בנט נוכל"

המשטרה מזהירה: עלייה ניכרת בהונאות סחיטה מקוונות על רקע מיני

טרגדיה בסורוקה: בת 31 מתה במהלך הלידה; התינוקת במצב יציב

ספיר ברמן, השופטת הטרנסג'נדרית הראשונה בישראל במשחק הבכורה שלה
ספיר ברמן, השופטת הטרנסג'נדרית הראשונה בישראל במשחק הבכורה שלה | צילום: צילום מסך

הדרישות משופטי כדורגל בארץ גבוהות, עליהם לשמור על כושר מאוד גבוה והחשש היה שבשל הטיפולים שעוברת ברמן והשינויים הפיזיים שעקבותיהם, היא לא תעמוד ברף. לירן ליאני, שופט בכיר בליגה הרגיע ואמר כי ברמן "מאוד-מאוד חדורת מוטיבציה. אני מאמין שהיא תעבור את זה".

בענף הנחשב לגברי ואף אלים לפעמים, בו אף שחקן מעולם לא יצא מהארון, ברמן מבינה את מעמדה ומקבלת על עצמה את האחריות והשליחות שבפרסום. "פונים אליי המון אנשים שחווים איזושהי אי-נוחות בגופם, והם רואים בי סוג של שליחה", אמרה בעבר במסיבת עיתונאים. "הם נותנים לי את כל הכוח להרגיש שאני עושה משהו נכון".