שגיא מוקי - אלוף העולם בג'ודו בצל סערות פוליטיות וטוקיו 2020

הג'ודאי הישראלי הגיע לאחרונה להישג חסר תקדים כשזכה במקום הראשון באליפות העולם. הוא סיפר על הרצון לפגוש את המתמודד שנאלץ להפסיד כדי לא להתמודד מולו ועל חלום הזהב באולימפיאדה

Mvakrg

בחודש שעבר הג'ודאי שגיא מוקי עשה הישג חסר תקדים כשהפך לאלוף העולם הישראלי הראשון בג'ודו לגברים במשקל עד 81 ק"ג, אך ספק אם תיאר לעצמו מה יקרה בשובו לארץ. בריאיון לתוכנית "מהדורת השבת" סיפר מוקי על הסערה הפוליטית שאליה נקלע - שהחלה אחרי הניצחון בחצי הגמר הראשון, כשהמצרי מוחמד עבדלאל סירב ללחוץ את ידו, והמשיכה עם ההפסד המכוון של האיראני סעיד מולאי בחצי הגמר השני, שמנע ממנו מלהתמודד בגמר מול מוקי.

לאחר שהודיע האיראני שהוא עורק במחאה לגרמניה, ולאחר ההישג הגדול של מוקי, הרשה לעצמו מולאי לברך את האלוף הישראלי באינסטרגם ולכתוב לו: "ברכותיי, אלוף". מוקי סיפר איך הגיב כשראה את הפוסט: "כשהוא כתב לי את זה הוא מאוד ריגש אותי. אפילו כתבתי לו בתגובה שהוא השראה בהיותו ספורטאי ואדם. אני מאוד מקווה לפגוש אותו, אפילו פה בארץ".

לכתבות נוספות בנושא: 

בצל סערת קרב הג'ודו: איראנים קוראים לחרם ספורטיבי על מדינתם

"חששתי לחיי משפחתי": הג'ודאי האיראני ממשיך להיאבק מחוץ לזירה

שגיא מוקי לאחר זכייתו: "התרגשות עצומה – עשינו היסטוריה"

שגיא מוקי לאחר זכייתו
שגיא מוקי לאחר זכייתו | צילום: חדשות 13

אורן סמדג'ה, הג'ודאי המוערך שהיה בעצמו סגן אלוף העולם, מאמן את מוקי מאז היה בן ארבע ואיתו הגיע להישגים רבים. סמדג'ה פירט על האיכויות שיש למוקי שמבדילות אותו מג'ודאים אחרים: "יש לו מהירות, כוח, נחישות ורוח לחימה מפלצתית. זה מה שעושה אותו הטוב שבטובים".

כעת, העיניים נשואות לעבר המשחקים האולימפיים בטוקיו ב-2020, כשמוקי מדורג במקום הראשון בעולם. לפני שלוש שנים בריו דה ז'ניירו, הוא כמעט עלה על הדוכן, אבל פציעה בגב הכריעה אותו. מוקי סיפר על האכזבה והציפיה להמשך: "פרצתי שני דיסקים, אף אחד לא ציפה זה. למרות זאת סיימתי במקום החמישי המכובד. היה לזה ערך גדול. עם זאת, יש לי 11 חודשים להגשים את החלום שנותר ולעמוד בטוקיו במקום הכי גבוה על הפודיום" .