חופשה עם ערך מוסף לנפש: טרנד ה"ריטריט" הגיע לישראל

הטיולים שמציעים חופשה מסוג אחר הפכו לדבר הכי חם בשוק התיירות העולמי - וגם הישראלי. בין האפשרויות הרבות ניתן למצוא טיולי יוגה, גלישה וקולינריה. "חופשה שמחברת פנימה, לגוף ולנשמה"

זמן צפייה: 04:36

תשכחו מחופשת "בטן גב" ומלונות "הכל כלול": הטרנד החדש בעולם התיירות הוא חופשות "ריטריט" – טיול עם ערך מוסף. מיקומים ציוריים יחד עם מגוון פעילויות כמו יוגה, גלישה ואפילו ריקודים מקודשים יוצרים חופשה מסוג אחר, כזו שלא בהכרח מציעה מנוחה לגוף, אבל בהחלט מנסה להציע מנוחה לנפש. פולינה פרי, חובבת אקסטרים מושבעת שמתרגלת יוגה בזמנה הפנוי, חזרה לא מזמן מריטריט גלישה ויוגה במרוקו וסיפרה על החוויה: "מתעוררים בבוקר עם הזריחה לסשן יוגה, קופצים למים לכמה שעות של גלישה, מתחברים פנימה לגוף ולנשמה".

עדן גרשון, מורה ליוגה ב"גלובל סרף", ניסתה להסביר גם היא את סוד הקסם של החופשה מהסוג החדש: "ריטריט משמעו לקחת הפוגה מהמתח שבחיי היום יום, לקחת רגע לעצמנו ולהתבוננות פנימה. היום אנשים לא רוצים רק חופשה, הם רוצים גם ערך מוסף". גם שרי גולן, שמנחה ריטריט אמנויות בקיבוץ בצפון הארץ, הסכימה איתה על גורם המשיכה העיקרי של הריטריט: "חופשה מסוג זה משלבת גם עבודה יצירתית, גם עבודה תהליכית-רגשית וגם התנתקות מחיי היומיום".

כתבות נוספות בנושא >>

עפים על החופשה: הישראלים מסתערים על הסופ"ש הארוך של ראש השנה

דיכאוגוסט: כך שרדתי (בקושי) חופשה באילת בחודש העמוס בשנה

סוף הקיץ ותקופת החגים: כמה תעלה חופשה בווילה באיי יוון?

חופשת ריטריט
חופשת ריטריט | צילום: חדשות 13

בין אם מדובר בחופשה קולינרית בחווה מימי הביניים בלב הנופים הירוקים של צפון איטליה, חופשת פילאטיס ומדיטציה בקפריסין, כפר אקולוגי שקט מוקף שדות ונחלים בפורטוגל או חופשת יוגה וגלישה בווילת פאר על החוף במרוקו, במלדיביים או בסרי לנקה – האפשרויות הן אינסופיות, וכל אחד יכול לבחור ריטריט שמתאים לו ולתחביב שהוא מעדיף.

גם בארץ מגוון חופשות הריטריט רחב, עשיר ומלא באפשרויות. למשל, נופש בריאות במצפה השלום מול הכינרת שכולל צום מיצים אורגני, טיפולים במים, יוגה וטיולים בחיק הטבע, ריטריט ריקודים מקודשים בקיבוץ תובל שבצפון, שכולל סדנאות מחול ושיעורי פילוסופיה, או חופשת אמנות בכפר רופין, שכוללת סדנאות ציור, רישום וצילום בטבע.

חופשת ריטריט
חופשת ריטריט | צילום: חדשות 13