"מחפשים רק רייטינג": מתמודדי תוכניות הריאליטי על רגעי המשבר

פליטי תוכניות המציאות מספרים על הצדדים הפחות זוהרים של הסדרות שבהן השתתפו, ומשחזרים את ההשפלה שחוו לעיני הצופים: "הגענו בלי ניסיון - כל אחת רק רצתה להתפרסם" • עידן הריאליטי, פרק 2

זמן צפייה: 11:33

ניתן לומר כי ז'אנר הריאליטי בישראל צמח על חשבונם של מתמודדים, החפצת נשים, והוצאת דברים מהקשרם. כשמביטים לאחור לאחת מתוכניות הריאליטי הראשונות, "הדוגמניות", הבטן מתכווצת מבושה, וגם קצת מצחוק. התוכנית, הפכה ללהיט בזכות פורמט אכזרי ומנצח - 16 נערות אלמוניות ויפהפיות סוללות את דרכן במריבות והשפלות בדרכן לתואר הנכסף: "דוגמנית העל הבאה של ישראל".

אוולין פיוטרובסקה, חביבת הקהל הפרובוקטיבית בעונה הראשונה של התוכנית: "בסך הכול הגענו בלי ניסיון, כל אחת רצתה להתפרסם, להיות דוגמנית. פתאום בטי רוקוואי אמרה לי משהו, אז עניתי לה גם במקום".

אוולין פיוטרובסקה, חביבת הקהל בעונה הראשונה של הריאליטי ''דוגמניות''
אוולין פיוטרובסקה, חביבת הקהל בעונה הראשונה של הריאליטי ''דוגמניות'' | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הריאליטי בשיאו: מספר התוכניות שגדל – וקורסי ההכנה למועמדים

ב"שישי": הדוגמניות שהפכו לחברות הכי טובות וירוצו יחד למיליון

השבוע: משרון איילון ועד שי חי – סיכום 20 שנות ריאליטי בישראל

בטי רוקוואי, שופטת בתוכנית הריאליטי ''דוגמניות''
בטי רוקוואי, שופטת בתוכנית הריאליטי ''דוגמניות'' | צילום: חדשות 13

בטי רוקוואי, סוכנת דוגמניות ושופטת בעונה הראשונה והשניה של הדוגמניות, נראתה בתוכנית מעירה על גופן של המתמודדות, ניתוח אף "בין הגרועים שראתה", ולועגת למתמודדות, סיפרה: "מי שמכיר אותי, אני נשמה. הכי צמר גפן שיכול להיות. כשנכנסתי, לא ידעתי שלוקחים אותי על תקן השופטת הרעה. יש לך אוזנייה באוזן ואומרים לך: 'תיכנסי בה'.

פיוטרובסקה התייחסה לדברי רוקוואי ואמרה: "שום אוזנייה לא הייתה שם. אם היא לא הייתה רוצה, היא לא הייתה אומרת. היא עשתה רייטינג, כל אחד חיפש שם".

אפשר לומר שהריאלטי בישראל התבגר - לאו דווקא מטעמים מוסרים, אלא פשוט כי אחרי מאות שעות צפייה, למחזיקים בשלט נמאס מהבדיחות הללו. אך, לא מן הנמנע שמראות אלה עוד יחזרו.