לא רק לעשירים: הישראלים שמזמינים שפים פרטיים הביתה

בזמן שהמסעדות סגורות, רבים בוחרים לארח בביתם שפים מקצועיים שמבשלים עבורם אוכל יוקרתי באווירה אינטימית - במחיר של כמה מאות שקלים לסועד. "מרגיש כאילו מזמינים אותי לחדר המיטות"

זמן צפייה: 10:33

בעוד שבתקופת הקורונה המסעדות הפכו להיות חלום רחוק, הלקוחות הרעבים מצאו גישה חדשה לאוכל שהן מציעות דרך השפים שהם מארחים אצלם בבית. למרות שהמפגש האינטימי בין השפים לסועדים שמוכנים לארח אותם במטבח הביתי שלהם נשמע יקר, לא מדובר בלוקסוס לאלפיון העליון בלבד- "יש מוסכמה שמדובר במשהו יקר, אבל זה ממש לא. העלות היא בין 300 ל-400 שקלים עבור סועד", אמרה קרן הלוי, שהזמינה שף פרטי לביתה.

במציאות שבה אין כמעט מקום אליו אפשר לצאת, ארוחות השף הביתיות הפכו לאופנה שלא תיעלם , לפחות כל עוד הקורונה עדיין פה. עבור תום לוי, שעבד במסעדות מפוארות והתמחה במסעדות פאר בחו"ל, מדובר בדרך להתפרנס: "היום יש לנו האפשרות לבוא בעצמנו וללקט את החומרים שאנחנו רוצים ובכמויות הקטנות", אמר לוי והוסיף: "מידת ההשקעה באירועים כאלה היא הרבה יותר גדולה בגלל שהכול נעשה בקטן, ובעצם בכל אירוע אנחנו מתחילים מאפס, וכך גם עלויות המזון הן הרבה יותר גבוהות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"מעניק לי ביטחון": לחצן המצוקה שינסה לסייע לנשים מוכות

"אמן מופלא": כדורגלן העבר דייגו מראדונה הלך לעולמו בגיל 60

אשת רה"מ עברה לעבוד בביתה הפרטי – וביקשה שהמדינה תממן אותו

השף תום לוי מבשל במטבח של בית פרטי
השף תום לוי מבשל במטבח של בית פרטי | צילום: חדשות 13

כאמור, המשחק העדין בין להיות יוקרתי מבלי להיות יקר משי הוא גם חלק גדול מהסיפור - מצד אחד, השף צריך להקפיד על חומרי גלם איכותיים כמו במסעדה והוא עובד לבד, ומצד שני יש גבול כמה אפשר לגבות מזוג, או אפילו משפחה מורחבת עבור ארוחה אחת. "אחד השיעורים החשובים שאנחנו לומדים בתקופה הזאת זה לשים את האגו שלנו בצד", אמר לוי.

כאשר השף מגיע לבשל בבית, נפרץ גם המחסום של אינטימיות, כיוון שמצופה ממנו להכנס למטבח ולהתאים את עצמו למצב החדש, ועבור חלקם זה יכול להיות אף מביך. "זה מרגיש לי כאילו מזמינים אותי לחדר המיטות", סיפר לוי. ממצב בו השף מארח אנשים, הפעם הוא האורח ולכן הוא נדרש להתנהג בהתאם לכללי הבית. "היו אירועים לאוליגרכים וראשי מאפיות מאירופה. כל בית והכללים שלו", אמר השף הפרטי והוסיף: "הייתי בבתים שביקשו ממני לא לצאת כי בעלת הדירה רצתה להגיד שהיא הכינה את האוכל". בסופו של דבר, האוכל הוא הדבר החשוב בסיפור, והיחס האישי הוא סך הכל בונוס.