פיצה משפחתית: הישראלים שמקדישים את חייהם למשולש הבצק

יום הפיצה הבין לאומי שחל לפני שבוע הוא יום חג עבור כמה ישראלים, שמבחינתם המאכל הוא דרך חיים. למרות האמונה הרווחת - הפיצה לא הומצאה באיטליה, אלא ביוון, ובשנות ה-70 עשתה עלייה לישראל

זמן צפייה: 10:26

לפני שבוע חל יום הפיצה הבין לאומי. אם תשאלו רבים מה מקור המאכל הבצקי, סביר להניח שהתשובה שתקבלו היא איטליה. עם זאת, מדובר במאכל שהמקור שלו הוא דווקא ביוון השכנה, אך מאז לקחו עליו בעלות האיטלקים ומאז הוא כבד את כל העולם – וגם את ישראל.

רענן יוסי נוסל הוא שופט ומתחרה שמייצג את ישראל בתחרויות פיצה בינלאומיות - הוא חי ונושם פיצה. הוא סיפר כי הוא "מאוד גאה לייצג את המדינה". עוד סיפר רענן כי יום הפיצה הבינלאומי הוא "כמו יום ההולדת שלי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בין שירה עם ישי ריבו למצעד גלגלצ: עקיבא תורג'מן כובש את הבמה

שום-בצל: המסעדנים שלא חוששים לפתוח עסק במקומות "מקוללים"

בפעם ה-6 בתולדותיה: הפועל ירושלים זכתה בגביע המדינה בכדורסל

פיצה
פיצה | צילום: חדשות 13

שף אנדראה מגי מהמסעדה "קלאטה 15", היה בעברו מתאגרף אולימפי. כשסיים עם האגרוף, חזר לאהבה הראשונה שלו, המטבח. הוא שף של פיצות מאיטליה. הוא פתח מסעדות בלונדון, מיאמי ועכשיו בהרצליה, בעקבות האהבה - אשתו רייצ'ל ישראלית. הם הכירו כאשר היא מלצרה אותו. הוא סיפר על היחס של האיטלקים למאכל: "יש לנו תשוקה רבה כל כך לאוכל, כך שאנחנו מקדישים לכך זמן רב".

הפיצה עשתה עלייה מאמריקה לישראל בשנות ה-70. יש היום יותר מ-3,000 פיצריות בארץ, אבל אז, הפיצה השכונתית הייתה מוסד. ציון, אבא של ליאור מורד, הקים את "פיצה סירוקו" בחולון ב-1974. מורד סיפר כי "הכיף שלי זה לעשות פיצות. אין אחד שבא לפיצריה ואני לא מכיר אותו, זה כמו משפחה". אבא של מורד שהקים את המקום נפטר לאחרונה במפתיע וזה הוא השבוע הראשון שהם פותחים את הפיצרייה לאחר השבעה.