בתום 50 שנים - המאסטרו זובין מהטה נפרד מהפילהרמונית

בתום כהונתו כמנהלה המוזיקלי של התזמורת, מהטה ניצח בפעם האחרונה על קונצרט של התזמורת בהיכל התרבות בתל אביב. "לא יכול להתחיל לתאר מה למדתי מהמוזיקאים האלה"

זמן צפייה: 00:36

המאסטרו זובין מהטה נפרד היום (ראשון) מהתזמורת הפילהרמונית הישראלית, שבה כיהן כמנהל המוזיקלי ב-50 השנים האחרונות, בקונצרט אחרון בניצוחו. הקונצרט התקיים בהיכל התרבות בתל אביב, ובמהלכו התקיים טקס שבו העניקו חברי התזמורת למאסטרו מהטה את התואר – "מנהל מוזיקלי אמריטוס".

בתעודה שניתנה למאסטרו, כתבו חברי התזמורת כי "הקשר שנוצר בין התזמורת למהטה הוא חסר תקדים בתולדות המוזיקה והוא השאיר חותם בל יימחה כשגריר התרבותי של ישראל". את התואר העניקו למאסטרו בטקס מיוחד במהלך הקונצרט יואל עבאדי יו"ר הנהלת התזמורת הפילהרמונית, אבי שושני מזכ"ל התזמורת ולהב שני, מנהלה המוזיקלי המיועד של התזמורת שעתיד להחליף את מהטה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ליברמן תקף את נתניהו: "מנסה לכפות הקמת ממשלת כפייה דתית"

תושבים ביצהר: "נערים עושים לפעמים שטויות, לא נפקיר אותם"

נאבקים על חיי הילוד מהתאונה הקטלנית: "סיכוייו לשרוד – קטנים"

המנצח זובין מהטה
המנצח זובין מהטה | צילום: שי סקיף

בסיום הטקס מאסטרו מהטה נשא דברים ואמר: "הסימפוניה הנהדרת שאנו עומדים לנגן עכשיו ארוכה ולכן אדבר בקצרה ומכל ליבי. התזמורת נתנה לי ולימדה אותי, ולא רק הרכב התזמורת הנוכחי אלא גם דורות התזמורות שהיו לפניה. אני לא יכול אפילו להתחיל לתאר מה למדתי מהמוזיקאים האלה. אולי הם למדו משהו ממני, אבל זה לא משתווה למה שהדור הראשון של התזמורת לימד אותי".

המנצח זובין מהטה
המנצח זובין מהטה | צילום: שי סקיף

"אני לא באמת מבין מה קורה", המשיך מהטה, "אני בטח אבין את זה רק בדרך ללוס אנג'לס הלילה, על מה אני מוותר, ואני בטח אגיד לאשתי את כל מה שאני מרגיש ואודה לה על כל שנות התמיכה בי. תנו לי להגיד את זה עם מוזיקה עכשיו. באמת תודה רבה, להתראות והצלחה גדולה לכולכם, לכל עמיתיי, אני אוהב את כולכם". מאסטרו מהטה סיים את דבריו עם קידה ארוכה לתזמורת.

התזמורת בחרה להיפרד ממהטה במחווה הודית מסורתית כאשר עם תום הקונצרט העניק אבי שושני למאסטרו ולאשתו ננסי שרשראות פרחים בעוד כל חברי התזמורת משליכים עליהם ורדים אדומים. הקהל שמילא את האולם בהיכל התרבות בתל אביב עמד דקות ארוכות, והעניק למאסטרו ולתזמורת מחיאות כפיים סוערות.