סשימי חומוס וכנאפה נוטלה: מסע קולינרי במטבח הפלסטיני

לאחרונה החל המטבח המסורתי להמציא את עצמו מחדש עם מנות מיוחדות, מגוונות וחדשניות. כתב חדשות 13 חבר לשפית נוף עתאמנה, יחד הם ביקרו במסעדות בשטחים כדי לגלות מה הטעם של בקלאוות שוקולד

זמן צפייה: 06:36

סשימי חומוס, צלעות כבש על מצע ריזוטו, בקלאווה עם שוקולד וכנאפה נוטלה - אלו רק כמה מהמנות החדשות שכובשות את המטבח הפלסטיני המסורתי, שמגלה את עצמו מחדש. בדיוק לשם כך, כתב חדשות 13 התלווה לשפית נוף עתאמנה, יחד הם יצאו למסע קולינרי בשטחים ובישראל כדי לבחון את הטעמים המפתיעים.

השניים התחילו את הטיול בביר זית, המשיכו לשכם וסיימו בבאקה אל-גרבייה. בממתקי "אל-סראיא" בשכם, בירת הכנאפה והבקלאווה של השטחים, הם טעמו את השוקולד בקלאווה החדש, שמגיע בטעמים של אגוזי לוז, פיסטוק חלבי, קשיו, שוקולד חלב ושוקולד מריר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תחזיות שהוצגו במשרד הבריאות: תוך 5 ימים – 1,000 חולים ביום

צל"ש ליחידות מודיעין: "פעולה חשאית מוצלחת שגררה הישג ייחודי"

האזורים המוגבלים בטבריה צומצמו – כוללים כעת רק שלושה רחובות

חזי סימנטוב והשפית נוף עתאמנה
חזי סימנטוב והשפית נוף עתאמנה | צילום: חדשות 13

בבאקה אל-גרבייה הם נכנסו למסעדת "עאווני", מוסד ותיק וידוע באזור שמגיש אוכל פלסטיני מסורתי ומנות מגוונות מן המטבח הערבי. גמבה מלאה באורז ותפוחי אדמה אפויים, פיתה עיראקית עם תבלינים של המקום, מנת פתוש משובחת ופלטת מטוגנים הן רק חלק מהמנות שקיבלו.

נוף, שלפני 6 שנים כבשה את החך הישראלי אחרי שזכתה בתואר "מאסטר שפית", סיפרה מדוע המטבח הוא הרבה מעבר לאוכל עבורה. "זה לא היה רק מתכון שסבתא הכינה. האוכל היה גם הרבה מאוד יחסי אנוש, אהבה, דאגה, אכפתיות. בגלל זה אני חושבת שאני נמשכת לאוכל".