חידת עפרה חזה: המאבק על התדמית והסירוב לבצע את "שיר הפרחה"

40 שנה עברו מאז שודר השיר לראשונה בסרט "שלאגר", והוויכוח סביבו לא נגמר עד היום. מאחורי הקלעים, חזה לא רצתה לשיר אותו אך חרף טענות לגזענות, הביצוע הפך אותה לכוכבת גדולה • חלק ג'

זמן צפייה: 09:11

40 שנה עברו מאז שודר לראשונה שיר הפרחה ועד היום לא נגמר הוויכוח על השיר הזה. עפרה חזה, הנערה המזרחית משכונת התקווה, שרה שבא לה בימים ובא לה בלילות, בא לה לצעוק "אני פרחה". הסיפור האמיתי שמאחורי שיר הפרחה היה שחזה בכלל לא רצתה לבצע אותו. רון כחלילי, יוצר תיעודי, טען כי "בצלאל אלוני כפה עליה הר כגיגית לבצע את השיר".

לאחר שחזה נפגשה עם המפיק הגדול פשנל, הוא הציע לה כעבור כמה שנים להשתתף בסרט "שלאגר" לצד "הגשש החיוור". הסרט זוכה לביקורות קטלניות בגלל מסרים גזעניים שיש בו, אבל הופך את חזה לכוכבת גדולה. דורין פרנקפורט, שעיצבה תלבושות לחזה, אמרה כי "עפרה הייתה אישה הרבה יותר פתוחה, הרבה יותר מורכבת והרבה פחות פלקטית ממה שנדמה לאנשים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בהלת הקורונה: איראן תשחרר זמנית 54 אלף אסירים

דורס רוכבי האופניים בשרון שוחרר למעצר בית

אבק כוכבים: שף גל בן משה זכה בכוכב מישלן בגרמניה

עפרה חזה
עפרה חזה | צילום: חדשות 13

אשר ראובני, אמרגן ומפיק, אמר כי "הזיכרון הראשון שלי מעפרה הוא שהיא הייתה באה מבית הספר לחנות תקליטים שלי. היא הייתה מבקשת שאשמיע לה תקליטים של אסתר עופרים. היא הייתה לבושה חצאית פליסה וחולצה תכלת, שומעת כמה שירים של אסתר עופרים, אומרת תודה רבה והולכת".

בהמשך הקריירה שלה חזה החלה בתהליך חיבור מחדש לשורשים התימניים שלה. חיבור זה הוליד אלבום שכולו שירי עם תימניים. בישראל הוא זוכה להתעלמות מוחלטת ולא מושמע באף תחנת רדיו. בדרך מקרה, הוא מגיע לחו"ל ומזניק את עפרה לשיאים שאף אמן ישראלי לא הגיע אליהם לפניה. ראובני אמר כי "זה נהפך ללהיט שהושמע באירופה, בארה"ב וביפן. אז פתאום גילו מי זאת עפרה".