פרסי אופיר: "ימים נוראים" על יגאל עמיר נבחר לסרט הטוב ביותר

סרטו של ירון זילברמן שעוסק ברצח רבין מנקודת מבטו של הרוצח, קטף את פרס האקדמיה הישראלית לקולנוע ויתמודד בטקס האוסקר בקטגוריית הסרט הזר. השרה רגב: "היוצרים מייחסים לנתניהו את ההסתה"

זמן צפייה: 00:57

הסרט "ימים נוראים", שעוסק ברצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין מנקודת מבטו של הרוצח יגאל עמיר, זכה אמש (ראשון) בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס אופיר של האקדמיה הישראלית לקולנוע - וייצג את ישראל בטקס האוסקר בארצות הברית במארס בשנה הבאה בקטגוריית הסרט הזר. סרטו של ירון זילברמן, שהיה מועמד בעשר קטגוריות שונות, זכה גם בפרסי העריכה והליהוק.

נוסף על כך, חברי האקדמיה הישראלית בחרו להעניק את פרס הבימוי לירון שני על סרטו "עיניים שלי". פרס השחקן הטוב ביותר הוענק לערן נעים על תקפידו באותו הסרט, ובפרס השחקנית הטובה ביותר זכתה לירון בן שלוש על תפקידה ב"אישה עובדת". דובר קוסאשווילי והדס בן ארויה זכו בפרסים עבור שחקן ושחקנית המשנה הטובים ביותר בהתאמה, על תפקידם בסרט "קצפת ודובדבנים". בסרט התיעודי הטוב ביותר זכה "יונתן אגסי הציל את חיי" בבימויו של תומר הימן, שעוסק בכוכב הפורנו הישראלי.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

צייד הנשים: הנוכל הסדרתי שהפיל בפח עשרות מבנות זוגו

"תמיד מפתיע לזכות": ההישג הגדול של לינוי אשרם באליפות העולם

ההסוואה, האיום והבריחה: כך בוצע השוד בבנק הדואר בת"א • תיעוד

הצוות של ''ימים נוראים'' במעמד קבלת הפרס
הצוות של ''ימים נוראים'' במעמד קבלת הפרס | צילום: חדשות 13

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה בתגובה לזכיית הסרט כי "ראוי שהאקדמיה תעשה חשבון נפש טרום הימים הנוראים. יגאל עמיר הוא רוצח שירה קליע בלב האומה ועשה את החמור מכל - רצח ראש ממשלה במדינה דמוקרטית. אין מקום לסרט שמנסה להבין אותו ואת מניעיו ואין מקום לסרט שמרמז, או מאשים, גורמים אחרים במעשה השפל שהוא עשה".

"היוצרים לא החמיצו הזדמנות ליחס לראש הממשלה בנימין נתניהו חלק במסע ההסתה, דבר שהוא סילוף, עיוות והטעיה של הציבור ומנותק לחלוטין מהעובדות. הביקורת של נתניהו את מדיניות ממשלת רבין על רקע הסכמי אוסלו, היא לגיטימית במדינה דמוקרטית. הסרט לא זכה לתמיכת אף אחת מהקרנות הנתמכות על ידי משרד התרבות ולא בכדי. הגם שלא צפיתי בסרט, אני מוחה על הניסיון להטיל או לרמוז כי יגאל עמיר קיבל רוח גבית מסביבה תומכת חברתית ופוליטית".

"פרס אופיר שניתן לסרט, נותן לגיטימציה ולא בפעם הראשונה לגופים שמרחיבים את הקרע ומסיתים נגד ציבורים מסוימים במדינת ישראל. אני נמנעת זו השנה השנייה מלהגיע לטקס אופיר, מאחר שהוא אינו מייצג עוד את הקולנוע הישראלי כולו", כך לפי רגב.