בין מזרח למערב: נסרין (ברכה) קדרי כובשת את הקהל הישראלי

לפני כשנה החליטה הזמרת המוסלמית להתגייר - צעד בלתי שגרתי שנתקל בהתנגדות עזה, אך לא הפריע לה להתקבל באהדה בעולם הבידור ולכבוש עוד ועוד פסגות. "יש קשיים - אבל אני לגמרי שלמה עם עצמי"

זמן צפייה: 10:06

נסרין קדרי, אחת הזמרות העסוקות ביותר בארץ, הולכת עם הלב כבר זמן רב ושוברת את כל המוסכמות. לפני כשנה היא החליטה להתגייר – צעד בלתי שגרתי במציאות מורכבת כמו שלנו – שנתקל בהתנגדות עזה מצד המשפחה והחברה שבה היא גדלה. "אני שומרת שבת, אני מתפללת בבוקר", סיפרה קדרי. "למשפחה שלי עדיין קשה עם זה, אבל אני כל כך שלמה עם עצמי אז אני מתגברת על זה".

את אהדת הקהל הישראלי קיבלה קדרי עוד לפני הגיור, כשהופיעה בטקסים שמבטאים את לב הישראליות - כמו טקסי יום הזיכרון וטקס הדלקת במשואות בהר הרצל. "היה מאוד מורכב להיכנס לקונצנזוס הישראלי", שחזרה קדרי. "היה קצת קשה לקבל את זה – לא כולם פרגנו".

נסרין קדרי
נסרין קדרי

בדומה לדמות שמגלמת קדרי על בימת התיאטרון, גם בחיים היא הייתה בזוגיות ארוכה, סוערת ומתוקשרת מאוד של שלוש עשרה שנים עם בן זוג יהודי, והם אפילו תכננו להתחתן. "כשנכנסתי למערכת יחסים עם יהודי לא חשבתי מה הלאום שלו – התאהבתי באדם שהוא", סיפרה קדרי. עם זאת, הודתה, היו קשיים בדרך: "המשפחות הרימו גבה, קיבלנו טוקבקים גזעניים".

בימים אלה מסמנת קדרי עוד הישג מבחינה האישית. מי שפרצה לעולם הבידור דרך תוכנית הריאליטי "אייל גולן קורא לך", יושבת היום על הכיסא המסתובב כמנטורית בתוכנית "דה וויס" ומנסה למצוא את נסרין הבאה. "אני רוצה אהבה, חיבוק", הצהירה קדרי. "זה מה שנותן לי עוד השראה לעמוד על הרגליים ולעשות את המוזיקה שאני אוהבת".