"מי שרוצה טיפולי המרה - שיעשה": נדב אבקסיס מוריד את הכפפות

הסטנדאפיסט, מהקולות הבולטים בקהילה הגאה, מספר למה תמך באיילת שקד ולאחר מכן חזר בו, על היציאה מהארון ולמה הוא תומך באמירתו של שר החינוך רפי פרץ. "יש מנהיגים מפחדים להביע את דעתם"

זמן צפייה: 06:20

הסטנדאפיסט נדב אבקסיס הוא מהקולות הבולטים בקהילה הגאה, אך נמאס לו מההבטחות הריקות שמפזרים הפוליטיקאים, ומסתימת הפיות לדבריו של כל מי שסוטה מהזרם המרכזי. שלושה ימים לפני הבחירות החליט אבקסיס לצאת מגבולות הטוויטר ובריאיון לתוכנית "מהדורת השבת" עם הילה קורח סיפר על התמיכה באיילת שקד ונפתלי בנט שממנה חזר, היציאה מהארון ודעתו על אמירתו מעוררת המחלוקת של שר החינוך רפי פרץ.

אבקסיס, הומו מוצהר, סיפר על היציאה מהארון ב-2013: "נתתי רמזים לגבי נטייתי המינית לאורך השנים. עם זאת, פחדתי מהאופן שבו זה יתקבל וגם רציתי שהיציאה מהארון תהיה במהלך הופעה, כדי שאני אוכל לצחוק על זה". כמו כן, יצא אבקסיס להגנתו של שר החינוך רפי פרץ: "פרץ אמר בריאיון שהוא מאמין בטיפולי המרה אך אמר שלא יכפה אותם. אני לא מבין מה הבעיה של הדמוקרטים בשמאל עם מישהו שמאמין במשהו אבל כופה את זה. במדינה דמוקרטית, אם בן 18 רוצה לעשות טיפולי המרה, שיעשה. יש אנשים שעושים סמים כמו קוקאין למרות שזה מחוץ לחוק".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ליאור שליין לא מתיימר לשנות את מציאות: "נשאר מחוץ לפוליטיקה"

מסיבות והנחות בבתי עסק: כך משכנעים את הישראלים לצאת ולהצביע

מיכאל איתן מצטרף לבני בגין: "לראשונה בחיי – לא אצביע ליכוד"

נדב אבקסיס במהלך מופע סטנדאפ באשדוד
נדב אבקסיס במהלך מופע סטנדאפ באשדוד | צילום: חדשות 13

בסיבוב הראשון של בחירות 2019, הודיע אבקסיס בתמיכתו ב"ימין החדש" ולאחר מכן חזר בו. אבקסיס סיפר כי התאכזב מחוסר הנכונות של שקד להביע תמיכה בקהילה אליה הוא משתייך: "יש פה מנהיגים שמפחדים ולא מבינים שהציבור התקדם. איילת שקד ביקשה ממני לתמוך בה ואמרתי שאני לא אתמוך כל עוד היא לא תתן הצהרה בקשר לקהילה הלהט"בית. היא אמרה שהיא בעד פונדקאות אלטרואיסטית. אז אמרתי לה שאני רוצה לשמוע אותה אומרת זה"

אבקסיס סיפר כי הוא התראיין ברדיו וסיפר כי הוא תומך ב"ימין החדש". שקד מיהרה והודיעה על תמיכתו בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה, אבקסיס סיפר כי התאכזב שהקהילה הגאה לא הוזכרה בפוסט: "זעמתי והחלטתי שאני לא תומך בהם. אני לא חושב שאיילת שקד הומופובית, אני חושב שהיא ובנט פחדנים. כך גם נתניהו שמשתמש בקהילה כשנוח לו".