"למוזיקה אין גבולות": לירז צ'רכי מחברת בין ישראל לאיראן

הזמרת והיוצרת עובדת בימים אלה על אלבום בשיתוף פעולה עם מוזיקאים איראנים, שמוכנים להסתכן כדי להשתתף בפרויקט שלה. מסתבר שבטהראן יש לצ'רכי קהל מעריצים גדול - למרות היותה ישראלית

זמן צפייה: 12:25

השחקנית, הזמרת והיוצרת לירז צ'רכי, בת למשפחה שעלתה מאיראן והאחיינית של הזמרת ריטה, עובדת בימים אלה על אלבום בשיתוף פעולה עם מוזיקאים איראנים. יש לה קהל מעריצים גדול באיראן ששומע את השירים שלה, למרות שהם יודעים שהיא מישראל. השירים בפרסית כמובן, עם יוצרים איראנים שמוכנים להסתכן כדי להשתתף בפרויקט שלה.

על אף התפנית המוזיקלית בקריירה שלה, בילדותה, לירז לא הרשתה להורים לדבר פרסית ורצתה להיות ישראלית. "הרגשתי זרה וכל מה שגרם לי להרגיש זרה, רציתי להרחיק אותו ממני", הסבירה. לדבריה, השינוי התחיל כשהייתה בהוליווד: "הרגשתי שאני צריכה למלא חור בלב שלי" - כך נולד הפרויקט האיראני שלה. בקרב גולים איראנים היא שם חם, ובימים אלה היא עובדת על האלבום השני שלה בפרסית ששירים ממנו הולחנו והוקלטו באיראן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המו"מ פוצץ: בית הדין יכריע על מועד סיום שנת הלימודים במוצ"ש

לראשונה מזה כחודשיים: יותר מ-300 נדבקים בקורונה ביממה

אישום: תקף מנהל – כי אחותו לא הוכנסה לביה"ס ללא הצהרת בריאות

לירז צ'רכי
לירז צ'רכי | צילום: חדשות 13

"אין להם אפשרות לעשות את מה שאנחנו עושים פה. אמן שהיום עושה מוזיקה הוא נחשב הכבשה השחורה של המשפחה", אמרה לירז. "מאוד קשה להורים לקבל את זה. שלושה מהמוזיקאים שאני עובדת איתם מנותקים מהמשפחות שלהם - זה נחשב לא מכובד". עם זאת, באיראן קם דור צעיר שמנסה למרוד, ולירז היא חלק מהמרד שלהם, אישה ממדינת אויב ששרה שירים איראניים מלפני המהפכה.

באופן טבעי, רבים מהאמנים שלירז בקשר איתם לא מוכנים להיחשף, אך לראמן דווקא היה חשוב לדבר איתנו. ראמן הלחין כמה מהשירים באלבום החדש של לירז, וסיפר כי נהגי מוניות רבים בטהראן אוהבים את שיתוף הפעולה הזה בין איראן לישראל כי "למוזיקה אין גבולות". כעת, לירז שרה במקום סבתא שלה, שלא נתנו לה להיות זמרת, היא שרה במקום הנשים באיראן שאסור לשמוע את קולן.