שגיא מוקי לאחר זכייתו: "התרגשות עצומה - עשינו היסטוריה"

הג'ודאי זוכה מדליית הזהב סיפר לחדשות 13 על ההישג המרשים: "אני לא נוטה לדמוע, אבל התרגשתי לשמוע את ההמנון הישראלי בטוקיו". על היריב המצרי שסירב ללחוץ את ידו: "חבל לערבב פוליטיקה"

זמן צפייה: 04:52

זוכה מדליית הזהב באליפות העולם בג'ודו, שגיא מוקי, סיפר הערב (רביעי) לחדשות 13 על ההישג המרשים: "ההתרגשות היא עצומה, פתחתי היום את הטלפון לשנייה וראיתי את כמות ההודעות, התמיכה והפרגון".

"הצלחנו לעשות רגע היסטורי, ואני שמח שהיו לזה המון שותפים", אמר, ולא יכול היה שלא לציין את המאמן שלו, אורן סמדג'ה. "הוא היה סגן אלוף העולם בטוקיו ב-1995. כל הזמן הוא דחף אותי ואמר לי – 'אני רוצה שתתעלה על זה'.

לכתבות נוספות בנושא >>

הישג לספורט הישראלי: שגיא מוקי זכה באליפות העולם בג'ודו

אמו של שגיא מוקי לאחר זכייתו: "הוא תמיד היה חדור מטרה"

מדליית זהב לג'ודאי שגיא מוקי בטורניר הגראנד סלאם בבאקו

שגיא מוקי לאחר זכייתו
שגיא מוקי לאחר זכייתו | צילום: חדשות 13

מוקי סיפר כי החליט יחד עם הצוות שלו לא להשתתף בתחרות אירופה. "עברתי כמה תקופות לא פשוטות, אחרי הטורניר בריו שבו נפצעתי. יחד עם הצוות החלטנו לוותר על אליפות אירופה, אפילו שזו מטרה בפני עצמה. רצינו להגיע מוכנים יותר לאליפות העולם, ובסופו של דבר זה השתלם. אני לא נוטה להזיל דמעות, אבל כל כך התרגשתי כשקיבלתי את מדליית הזהב וכשההמנון הישראלי הושמע כאן בטוקיו".

יום התחרות הוא ארוך במיוחד, עם שישה קרבות בדרך לזהב, וקשה לשמור על האנרגיות והריכוז המנטלי. "יש לי כבר הרבה ניסיון עם זה. זה היה מתיש, וגם היריבים שלי חלקו איתי את הקושי הזה. אבל לאורך כל היום הפגנתי את היכולות שלי והבאתי את הג'ודו שלי לידי ביטוי בצורה מדהימה. מחצי הגמר זה לא היה פשוט, היריב שלי היה מאוד חזק. ברוח לחימה הצלחתי לנצח אותו".

שגיא מוקי, אלוף העולם בג'ודו
שגיא מוקי, אלוף העולם בג'ודו | צילום: רויטרס

בתום הקרב סירב יריבו המצרי ללחוץ את ידו של שגיא. "הפוליטיקה לא משנה לי. אני תמיד אבוא ואלחץ יד ליריב שלי, לא משנה מאיזו מדינה הוא, כי צריך שיהיה את הכבוד ההדדי הזה. זה ספורט, וצר לי שמערבבים את זה".

כעת שגיא מכוון לזהב אולימפי. "אני חולם לעמוד הכי גבוה על הפודיום. אחזור לארץ ואנוח כמה ימים, ואז אחזור להתאמן. מפה זה הולך להיות הרבה יותר קשה, היריבים לומדים אותי יותר וירצו לנצח אותי יותר. אז מחכה לי דרך ארוכה וקשה".

שגיא מוקי בתחרות הגמר
שגיא מוקי בתחרות הגמר | צילום: ערוץ הספורט

מה שעודד את שגיא לאורך התחרות היום היה הקהל. "אני חייב להגיד שהקהל הישראלי פה היה מדהים. האולם היה מלא ביפנים, אבל איכשהו שמעו רק את הישראלים. אני שמח לייצג את המדינה הזאת ואת העם הזה".

"אני שמח שהראיתי את הפנים היפות של ישראל ואת הדרך שלי", הוסיף. "יש לי עוד שנה שלמה להתאמן לקראת האולימפיאדה, ולעשות הכל כדי להגשים את החלום שנותר לי. אכין את הגוף ואת הראש, אנחנו בדרך לשם".

שגיא מוקי, אלוף העולם בג'ודו, ביחד עם המשלחת הישראלית בטוקיו
שגיא מוקי, אלוף העולם בג'ודו, ביחד עם המשלחת הישראלית בטוקיו | צילום: חדשות 13

"הקרבתי הרבה בשביל התחרות הזו, וההקרבה השתלמה", אמר בריאיון מוקדם יותר היום ל"חדשות 13". אני שמח שהצלחתי לסיים את היום הזה בצורה הכי מתוקה שאפשר".

אמו של שגיא, אורית, אמרה היום "אני מתרגשת כל כך בשביל הבן שלי. הוא תמיד היה חדור מטרה והכי מגיע לו בעולם. לראות אותו מגיל ארבע מסמן מטרות ולא מוותר לעצמו - אני הכי גאה בו. גידלתי ילד מקסים, רגיש, כל המדינה אוהבת אותו בזכות האופי שלו וההישגים שלו. מאוד התרגשתי גם לשמוע את המאמן שלו אורן סמדג'ה מדבר. הוא האבא השני שלו, הוא אחראי לכל הדרך הזו". את הדברים אמרה בריאיון לחדשות עם יעקב אילון.

אורן סמדג'ה, מאמנו של מוקי, אמר בריאיון עם יעקב אילון כי "הספורטאים מודעים לגודל הציפייה ולאחריות שאנחנו מציבים. היום יש לנו אלוף עולם ואנחנו מאושרים. זה לא חדש ששגיא נחשב לעילוי, כשהוא עולה למזרון הוא מושך הרבה מאוד תשומת לב. היום ראינו אותו ביום מטורף, דורס את כולם עד הקרב האחרון. עושה את זה בצורה מאוד נחושה. אני מגדל אותו מגיל ארבע, מהיום הראשון שהוא נכנס לחוג אצלי. אנחנו מאושרים".