"חלום לזמרים": זמרת הליווי שהפכה למכונת הלהיטים של ישראל

היא התחילה כזמרת ליווי שהופיעה עם יהודה פוליקר, ויום אחד החליטה לרדת מהבמה, כדי לכבוש את אחורי הקלעים. כיום כמעט כל אמני ישראל עומדים בתור ומחכים למורן דוד, ששיריה כובשים את הרדיו

זמן צפייה: 10:17

משירי מימון דרך הראל סקעת, ריטה, עברי לידר ושרית חדד, כמעט כל אמני ישראל עומדים בתור ומחכים למורן דוד, שבגיל 30 הפכה למכונת הלהיטים של ישראל - זו שהשירים שלה כובשים את הרדיו. היא התחילה כזמרת ליווי שהופיעה עם יהודה פוליקר, ויום אחד החליטה לרדת מהבמה כדי לכבוש את אחורי הקלעים.

"זה היה בפסטיבל, יהודה ניגן, ולא עליתי. אני זוכרת את זה כטראומה". הסבירה דוד על הרגע שהבינה כי ההופעה על הבמות - היא לא בשבילה. "הגוף שלי לא נתן לי - הזעתי נורא, היה לי דופק מהיר. כל הסימפטומים של התקפי חרדה. האקסטרים הזה של להופיע ולהיות על במות הוא שם אותך ב'היי' כזה גדול, שכנראה שבמקום הנפשי שהייתי בו, הבנתי כמה שזה לי לא בריא".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"ילד תמים וחייכן – אנחנו בתדהמה": אבל בשפרעם לאחר רצח הנער

פשיטות ופינוי פצועים: התרגיל הבינ"ל של הקומנדו וחיל האוויר

ברקע העלייה באנטישמיות בגרמניה: מרקל ביקרה לראשונה באושוויץ

מורן דוד ושירי מימון
מורן דוד ושירי מימון | צילום: חדשות 13

אחרי המשבר שחוותה על הבמה, דוד הסתגרה בבית במשך שנתיים, לא מסוגלת כמעט לעשות דבר, ואז ברגע אחד זה קרה - השירים שלה מצאו בית באולפני ההקלטות של האומנים הגדולים. אז מה נוסחת הקסם? אפילו דוד לא מצליחה לספק הסברים, אחרי הכל היא מספרת, הצלחה של שיר מפתיעה אותה כל פעם מחדש.

דוד לא כותבת את הלחן בתווים אלא שומעת את המנגינה בראש ואז בדרך כלל מתאימה לה מילים.בינתיים, השיטה של דוד עובדת מצוין - היא יוצרת שלא מבקשת לבצע את השירים בעצמה, אלא מעוניינת ואוהבת לכתוב לאחרים. על אף שהמסע של דוד היה קצת אחר, בלי לאחוז בכלי נגינה וכשהיא לא מדברת בשפה של תווים, היא הצליחה לסלול את הדרך שלה ושל השירים שהיא רוקחת לבמות הגדולות ביותר.