עם חצי מיליון עוקבים: המהנדס שהפך לאיש הבשר המוביל בישראל

ראובן מייסלוס היה הייטקיסט ב"אינטל", ואיבד את עבודתו בגל קיצוצים. בזמן הפנוי שנוצר הוא החל לעסוק בהכנת בשר - ועד מהרה הפך לבעל אחד מחשבונות האינסטגרם הקולינריים הפופולריים בעולם

זמן צפייה: 10:45

כשאנחנו חושבים על כוכב רשת מצליח, כנראה שלא נדמיין את ראובן מייסלוס בן ה-46 מאור יהודה – אבל עם יותר מ-500 אלף עוקבים, ואחד מעמודי האינסטגרם הקולינריים המוצלחים בעולם, קשה להתווכח עם ההצלחה. מייסלוס הוא יליד ארנגטינה שגדל בבאר שבע וספג את סודות האסאדו מאביו, אך מעולם לא דמיין שיהפוך את העיסוק בבשר למקצוע.

במשך 20 שנה הוא טיפס בסולם הדרגות עד לתפקידו האחרון כמנהל פיתוח עסקי באינטל - ואז הגיעו קיצוצים, ופתאום נוצר לו זמן פנוי. "אין אימיילים, אין טלפונים, אין שיחות ועידה לתוך הלילה כמו שהיה לי קודם, וצריך להעביר את היום", שחזר. "אז התחלתי לבשל יותר ממה שבישלתי קודם. לפני שפתחתי את עמוד אינסטגרם, חשבתי שאני ממש יודע לבשל - אבל הייתי מאוד רחוק מזה".

ראובן מייסלוס, שהפך ממהנדס לגורו של בשר | צילום: חדשות 13

את הניסיונות הרבים שלו להפיק את המירב מכל נתח הוא תיעד והעלה לאינסטגרם תחת השם "אוצר הבשר". "העוקבים שלי מכל העולם", סיפר. "מארה"ב, מאירופה, מהארץ. יש לי המון עוקבים מאיראן, ערב הסעודית, האמירויות, טורקיה". אחד העוקבים המפורסמים של מייסלוס הוא השף בעל השם העולמי גורדון רמזי. "אני לא יודע איך זה קרה", הודה מייסלוס. "הוא עשה מדי פעם לייקים. אני עדיין מופתע".

לא רק שמייסלוס היה צריך ללמוד לבשל, אלא גם להכיר את נפלאות הרשת. עבור מרבית בני הארבעים פלוס, המחשבה שאפשר להתפרנס מהאינסטגרם נשמעת הזויה למדי, אבל הוא הצליח איכשהו לעקוף לא מעט מהצעירים בסיבוב – ואפילו להתפרנס באופן רווחי למדי. "אני עוד לא מתפרנס כמו בהייטק, אבל אני אומר תודה על מה שיש", סיפר. "החבר'ה שמרוויחים כסף באינסטגרם הם בדרך כלל עושים פרסומות: יעשו שמפו יום אחד, שמפו אחר ביום אחר. לדעתי, זה נראה פחות אמין. אני מעדיף לשדר אמינות לעוקבים שלי וגם לעצמי ולעבוד עם מוצרים שהייתי קונה או שקניתי".