רימתה והפרה חוקים: מנצ'סטר סיטי הושעתה לשנתיים מליגת האלופות

אופ"א קבע כי אלופת אנגליה לא תשתתף בטורניר הכדורגל האירופי ותיקנס ב-30 מיליון אירו, בגין עבירה על חוקי ה"פייר-פליי" הפיננסיים, כשרשמה כספים מהבעלים ככאלה שהגיעו מנותני חסויות

קבוצת הכדורגל האנגלית מנצ'סטר סיטי | צילום: רויטרס

התאחדות הכדורגל האירופית "אופ"א" החליטה הערב (שישי) על השעיית הקבוצה האנגלית מנצ'סטר סיטי מהמפעל היוקרתי "ליגת האלופות" וקנסה אותה ב-30 מיליון אירו. ההשעייה תיכנס לתוקף בעוד כשנה. עונש חמור זה בא בעקבות כך שהארגון מצא כי אלופת אנגליה רימתה בכך שרשמה הזרמות בעלים כהכנסות מספונסרים ובכך, הפרה את החוק שאוסר על הזרמות בעלים מעל סכום מסוים. הקבוצה הודיעה כי תערער על ההחלטה.

הפרה זו דלפה לעיתון ה"דר שפיגל" בפרשת שכונתה "פוטבול-ליקס" ובעקבות כך, נפתחה חקירה וכאמור, הקבוצה נענשה. החוקים המכונים "פייר פליי", נועדו על מנת להגביל רכש שחקנים מעל סכומים מסוימים, על מנת לשמור על תחרותיות. אם מועדון מבצע עסקאות בסכום מצטבר גבוה יותר מוטלים עליו קנסות ועונשים בהתאם למידת החומרה.

הפתק של מנצ'סטר סיטי בהגרלת ליגת האלופות | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בין שירה עם ישי ריבו למצעד גלגלצ: עקיבא תורג'מן כובש את הבמה

בפעם ה-6 בתולדותיה: הפועל ירושלים זכתה בגביע המדינה בכדורסל

שום-בצל: המסעדנים שלא חוששים לפתוח עסק במקומות "מקוללים"

האימיילים שדלפו, לכאורה מעידים על כך שבעלי הקבוצה, השיח מנסור בן זאיד אאל נהיאן מאבו דאבי, מימן לרוב את תקציב נותני החסות שאמור להגיע מחברת התעופה של ארצו "איטיחד". הקבוצה שנקנתה בשנת 2008 על ידי קבוצת משקיעים מאיחוד האמירויות, הצליחה להעפיל למפעל "ליגת האלופות" ברציפות מאז שנת 2010, אך מעולם לא זכתה בו.

ממנצ'סטר סיטי נמסר בתגובה להחלטה: "מאוכזבים אך לא מופתעים מההכרזה. בדצמבר 2018, החוקר הראשיל של אופ"א הציג את התוצאה והעונש שהתכוון להשית על מנצ'סטר סיטי, לפני שהחקירה בכלל החלה. ההליך הפגום של אופ"א הודלף, הראה שיש ספק קטן לגבי התוצאה שתתקבל. זהו תיק שיזם אופ"א, נוהל על ידי אופ"א ונשפט על ידי אופ"א. כעת המועדון ידרוש הליך בלתי תלוי מהר ככל האפשר, ובהזדמנות הראשונה יערער לבית הדין לערעורים בספורט".