אין כמו אמא: הבלוגרים שמבשלים אוכל ביתי למאות אלפי עוקבים

דווקא בעידן של מזון מתוחכם, כמה חובבי מטבח החליטו להחזיר את הבישול הביתי לקדמת הבמה: סוזן מבשלת לטובי הסלבס, יונית מחיה את אביה דרך הסירים, ותומר פשט רגל - והפך לאושיית רשת

זמן צפייה: 10:54

מה שמחבר לא מעט ישראלים זה אוכל של אמא. דווקא בעידן של מזון מתוחכם, כוכבי מישלן והרבה רוח וצילצולים, כמה מהם החליטו לבשל אוכל ביתי במשרה מלאה. הבלוגרים האלה היו במשך שנים מזכירות, קבלנים וסוכני מכירות. עכשיו הם בין הסירים, מבשלים ב"סטורי" למאות אלפי עוקבים.

סוזן מסעודה, בשלנית ובלוגרית אוכל, עבדה כמזכירה והחליטה שמה שהיא עושה מילדות במטבח הוא המתכון להצלחה. היום היא מבשלת לרשימה ארוכה של מפורסמים, שבעי מסעדות, שמחכים רעבים רק לסירים שלה. מסעודה מנתה כמה מהידוענים שלהם מבשלת באופן קבוע: "אני מכינה אוכל למיכל הקטנה, בחגים אני מבשלת למרינה קבישר, מדי פעם גם לבר רפאלי ועל בסיס קבוע לבן אל תבורי. בן אל אוהב בדיוק את מה שהילדים שלי אוהבים".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

מטבוחה, שניצל וחציל – בחלה: המנה החדשה של שישי בצהריים

הישג ענק: לינוי אשרם זכתה במדליית ארד בקרב רב באליפות העולם

דוח: ההשקעה בחינוך בישראל – מהנמוכות במדינות ה-OECD

עוף בתנור
עוף בתנור

יונית צוקרמן הייתה במשך שנים מנהלת מרפאה ותמיד בישלה תבשילים שלמדה מאמא. היא סיפרה מה הסיבה שהחליטה להפוך לבלוגרית אוכל: "אבא שלי אהב הכי הרבה את סיר הקוסקוס שהייתי מכינה. כשהוא הלך לעולמו, החזרתי את האהבה שלי דרך הסירים. אני עושה מה שאני אוהבת ואני משמחת אנשים".

תומר (תומס) פיטוסי היה בעלים של רשת חומרי בניין אך הסתבך בשוק האפור ונשאר עם חובות של מיליונים. הוא סיפר כיצד פשיטת הרגל גרמה לו לחזור למקורות של סבא שלו ולהפוך לאושיית רשת עם מאות אלפי עוקבים: "לא יצאתי מהבית ולא עבדתי. מה שנשאר לי באותה תקופה זה היה הבישולים. חבר פתח לי פייסבוק והעליתי תמונה של תבשיל מעיים ממולאים ומיד התחלתי לקבל הרבה לייקים ושיתופים".