בעזרת הקהל: מכבי תל אביב רוצה ניצחון ראשון העונה ביורוליג

הצהובים יארחו את הכוכב האדום בלגרד במשחק הבית הראשון שלהם, ויקוו לנצל את יתרון הקלעים שלהם לנקודות חשובות. מנגד, הסרבים ינסו להמשיך במומנטום מהניצחון על פנרבחצ'ה | כדור מהצד

סקוטי ווילבקין במשחק נגד ברצלונה במסגרת היורוליג
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב | צילום: getty images

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) את הכוכב האדום בלגרד למשחק הבית הראשון העונה ביורוליג. אחרי שני הפסדים, ינסו הצהובים להשיג ניצחון ראשון, ולא פחות חשוב מכך – לא להיקלע לבור משמעותי במאבקים על ההצלבה, כבר בפתיחת העונה.

אחרי ההפסד המאכזב בספרד לריאל מדריד, חניכיו של המאמן היווני ספרופולוס יעמדו מול משוכה פשוטה בהרבה, מול הקהל הביתי. הסרבים לא מחזיקים בסגל חזק, ומבחינת איכות - אלופת ישראל עולה עליהם כמעט בכל עמדה. בשל כך, ניצחון הערב הוא הכרחי עבור מכבי.

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: gettyimages

השחקן המרכזי בכוכב האדום הוא ג'יימס גיסט, שבשני המשחקים עד כה חיבר 33 נקודות ו-15 ריבאונדים. הפורוורד בהחלט עלול לגרום לכאב ראש ליריבו, גם בהגנה וגם בהתקפה, ויחד עם פרפוגולו, מדובר בעמדה הבעייתית ביותר עבור ספרופולוס. עם זאת, לרשותו עומדים בלאק, האנטר ואייסי, והעומק בצבע עשוי לסייע לו להגביל את הפורוורדים של הקבוצה מהבלקן.

דווקא בשל החוזקה היחסית של הכוכב האדום בעמדות 3 ו-4, מכבי צריכה להבליט את הגארדים שלה, שלפחות על הנייר הם איכותיים בהרבה מהלבנים. בילי ברון ולורנצו בראון הם שחקנים די מגוונים ובהחלט מסוגלים לסכן את הסל מכל טווח. אבל פיליפ קוביץ' אינו שחקן גדול בלשון המעטה, צ'ארלס ג'נקינס מעט מפוזר וברנקו לאזיץ' אומנם משתדל, אבל לא תמיד זה מספיק לו.

יובל זוסמן
יובל זוסמן | צילום: מכבי ת"א האתר הרשמי

מנגד, סקוטי ווילבקין נראה בינתיים לא רע, ולמרות שעדיין לא איפס את הידית, הוא עושה רושם של שחקן שצבר ביטחון. נייט וולטרס מצליח לנהל משחק באופן טוב למדי כשלא עומד מולו שומר מהשורה הראשונה באירופה, אלייז'ה בראיינט מסתמן כגניבת העונה, ג'ון דיברתולומיאו נותן דקות טובות בכל פעם שנקרא לדגל, והחידה העיקרית של ספרופולוס בינתיים היא טיילור דורסי, שעד כה לא מצליח לממש את הפוטנציאל.

כל אלה, בתוספת כספי המנוסה והיעיל ויובל זוסמן שפתח בשני המשחקים עד כה ויודע לספק הגנת ברזל, בהחלט אמורים להספיק לאלופת ישראל כדי לרשום ניצחון ראשון. אולם, לצהובים אסור בשום אופן לזלזל ביריבה, שרק בשבוע שעבר ניצחה את פנרבחצ'ה בצורה משכנעת למדי, ובאופן מסורתי ידועה כקבוצה לוחמת וקשוחה, שלא מפחדת מאף התמודדות.

טאריק בלאק
טאריק בלאק | צילום: מכבי ת''א האתר הרשמי, ספי מגריזו

כדי לצאת עם היד על העליונה, על ספרופולוס לדחוף את חניכיו לרווח את המשחק. זריקות נוחות ישרתו את מכבי, שמחזיקה בקלעים טובים יותר, ויאפשרו לה גם להכניס כדור לצבע ולבלאק והאנטר החזקים, ואולי לסבך את גיסט בבעיית עבירות מוקדמת, דבר שיסדר למכבי שטח פנוי רב בצבע.

מבחינה הגנתית, שמירה אישית וצמודה לא בהכרח תועיל. לכוכב האדום ישנם מספיק שחקנים שיודעים להוביל כדור, והדגש ההגנתי לא צריך להיות על הוצאת הכדור מידיהם, אלא על העלאת רמת הקושי של הזריקה, שאינה הצד החזק שלהם מלכתחילה. מלבד זאת, כמובן, ייעזרו השחקנים הצהובים בקהל הביתי, שימלא את היכל מנורה מבטחים עד אפס מקום.