הגנתית יותר, עמוקה פחות: מכבי תל אביב פוגשת את פנרבחצ'ה

הצהובים יארחו את הטורקים וינסו להתיש את דה קולו, כדי להכריח את היריבה להשתמש בספסל החלש. במקביל, יצטרכו להילחם על הריבאונד ולנצל את נקודת החולשה של וסלי – הרכות בהגנה • כדור מהצד

זמן צפייה: 02:48

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) את פנרבחצ'ה ותנסה לרשום ניצחון שני ברציפות על מנת להתקרב לצמרת המפעל. הטורקים פתחו את העונה בצורה טובה עם שני ניצחונות, כולל אחד על אנאדולו אפס, אלא שמאז הם רושמים שלושה הפסדים רצופים, שניים מהם בבית, והם ינסו להתאושש ולעצור את הרצף השלילי.

פנר אומנם לא הרשימה במיוחד מאז שזכתה באליפות אירופה ב-2017, אך הצהובים יודעים כי ליריבתם יש לא מעט שחקנים איכותיים ומסוכנים. את הטורקים יוביל גם השנה ננו דה קולו, אחד הגארדים הטובים באירופה. הצרפתי פתח את העונה בצורה טובה והוא קולע יותר מ-15 נקודות למשחק, אליהן הוא מוסיף גם 4.5 אסיסטים וריבאונדים.

לעוד כתבות בנושא:

תעצור את כדור השלג? מכבי תל אביב תפגוש את חימקי במוסקבה

להתעשת, לפני שיהיה מאוחר מדי: מכבי ת"א פוגשת את אולימפיאקוס

מכבי תל אביב מארחת את באיירן מינכן: הציר הקרואטי יספק קבלות?

סקוטי וילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי וילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

לידו ישחק לורנזו בראון, אחריו חיזרה מכבי בקיץ. מדובר בקלע בחסד, כזה שמסוכן מכל הטווחים. עד כה קלע 14 נקודות למשחק, להן הוסיף 5 אסיסטים. ישלימו את הקו האחורי בובי דיקסון ומליח מאחמטוגלו, שני שחקנים שלא נמצאים בכושר שיא, ומקבלים דקות בעיקר כדי לאפשר לקלעים הפותחים לנוח.

את הקו הקדמי מנהיג יאן וסלי הוותיק. אחרי עונה בינונית בסטנדרטים שלו ומלווה בפציעות, הסנטר הצ'כי רושם בינתיים 12.5 נקודות ושבעה כדורים חוזרים בערב, עם נוכחות מרשימה בצבע, והוא במקום התשיעי בנקודות מדד במפעל. נקודת החולשה שלו נמצאת בהגנה. וסלי עוד לא רשם עד כה אפילו חסימה אחת, ואת הרכות שלו יוכלו האנטר וז'יז'יץ' לנצל.

ננו דה קולו, פנרבחצ'ה
ננו דה קולו, פנרבחצ'ה | צילום: רויטרס

הבורג המרכזי של יריבת הצהובים בצדדים הוא אדגארס ולואנובס הליטאי, ששדרג את הקליעה משלוש ומקבל קרדיט רב כבר בעונתו הראשונה בקבוצה. דנילו בארטל, שהגיע אחרי 4 שנים בבאיירן מינכן, החל את העונה באופן חלש יחסית, אולם הוא בהחלט מסוגל להתפוצץ ביום נתון. שחקן נוסף שמכבי תצטרך להיזהר ממנו הוא ג'ארל אדי, שמסוכן מאוד לעבר לקשת וקולע עד כה 6 נקודות למשחק.

אולם, לא פחות חשוב מהשחקנים, הוא מי שנותן להם את ההוראות. איגור קוקושקוב, בעל רזומה אימון מרשים, נכנס לנעליו הגדולות של אוברדוביץ', ויחד עם כמה שחקנים נוספים, בנה למעשה קבוצה חדשה לחלוטין, עם אופי שונה. הסרבי הנהיג שיטת משחק הגנתית שניכרת גם בסטטיסטיקה. הטורקים, שספגו בעונה שעברה יותר מ-79 נקודות בערב, מצליחים עד כה להגביל את היריבה לפחות מ-74.

אותלו האנטר, מכבי תל אביב בכדורסל
אותלו האנטר, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Playtika ת''א

המגמה ההגנתית באה לידי ביטוי גם בריבאונד. אם בעונה שעברה פנר דורגה אחרונה במפעל, עם 29 כדורים חוזרים בלבד בערב, השנה היא שנייה רק למכבי, עם 35.6 קרשים. בשל כך, נראה כי המלחמה על הריבאונד תהווה משקל מכריע, כך שקלויארו והאנטר יצטרכו לקבל דקות רבות. יתרון נוסף של מכבי, הוא ותק הסגל, כאשר מלבד ז'יז'יץ', השחקנים המובילים רגילים לרוץ יחד. אצל פנר, לעומת זאת, שחקני המפתח בראון ואולנובס רושמים כאמור את שנתם הראשונה, יחד עם בארתל, אדי וכמה שחקנים נוספים.

גורם נוסף שעשוי להכריע את ההתמודדות הוא התלות המוחלטת של הטורקים בשחקני החמיישיה הפותחת. בראון, וסלי ודה קולו הם בין עשרת השחקנים ששיחקו הכי הרבה עד כה ביורוליג, וואולנובס במקום ה-11. משמעות הדבר היא שבעוד שספרופולוס יכול להעלות מהספסל את האנטר ובראיינט או דורסי ולשחק עליהם, קוקושקוב לא סומך על השחקנים המחליפים שלו. אם מכבי תצליח להוציא מקצב את אחד מארבעת השחקנים המובילים, או להדביק לו עבירות, היא תסב נזק משמעותי ליריבה.