החיים בליבילנד: מילדה חרדית שמכורה לבריטני - לכוהנת סטייל

ליבי נחימובסקי נחשבה כבר בנעוריה לעוף מוזר בבני ברק. לאחר שידוך בגיל 18 ושישה הריונות ברצף - תחושת ההחמצה הביאה אותה לשנות כיוון. "אני מעדיפה את כל הביקורות מאשר מה שהיה לפני"

זמן צפייה: 10:29

כבר בנעוריה, נחשבה ליבי נחימובסקי לעוף מוזר בבני ברק: צעירה חרדית שמכורה לבריטני ספירס וחולמת על פוסטרים במקום ספרי תורה. בבגרותה, היא שברה את הרשת בסרטונים הביתיים שלה, והפכה לכוהנת סטייל כשרה אך אופנתית. אלא שאז העניינים התחילו להסתבך: למה יש לה דעות משלה, מדוע בעלה הרב מדגמן עם תפילין, ולפתע המותג שהקימה, "ליבילנד", נראה כמו קריאת תיגר על החיים החרדיים עצמם. "המון-המון ביקורות קוטלות. בעיקר כמו של, איזה אישה שרוצה 'צומי', למה היא חושפת את הילדים שלה? אולי הם בכלל לא רוצים? אני מרגישה שכל הזמן יש עיניים שבוחנות אותי".

"אני גדלתי בבני ברק. הרגשתי תמיד קצת 'אאוטסיידרית'. הרבה יושבת עם עצמי לבד בחדר עם האוזניות שלי, שומעת מוזיקה". ילדה חרדית טובה בני ברק שמכירה בעל פה את כל הלהיטים של בריטני ספירס זה לא עניין של מה בכך. ועם התיאבון לכל הזר והלא מוכר הגיע גם תג המחיר. "להיות ילדה שהיא קצת חריגה בנוף במסגרת מאוד שמרנית זה כל הזמן לספוג את זה שהאימהות של החברות לא רוצות שהחברות תשחקנה איתי, זה מאוד פוגע". בהמשך, כמקובל בקהילה, הגיע השידוך, הנישואים בגיל 18, שישה הריונות ברצף - ואיתם התחושה החמוצה שמשהו התפספס בדרך. "זה נורא מתסכל. חוסר המימוש הזה, תחושה שכל יום 'למה קמתי?' ואז הבנתי שאני צריכה לעשות משהו עם עצמי".

ליבי נחימובסקי
ליבי נחימובסקי | צילום: אינסטגרם

אחרי כמה ניסיונות להשתלב בטלוויזיה הבינה נחימובסקי שהישועה לא תגיע משם ופנתה לרשת האפשרויות הבלתי-מוגבלות שבין הפייסבוק ליוטיוב והאינסטגרם. וכשהעזר כנגדך הוא בעצמו רב צעיר ומגניב שמוביל זוגות נרגשים לחופה עם מוזיקת דאנס, הדילוגים האלה בין העולם החרדי לחילוני נראים פתאום טיפה פחות מסובכים. "הרבה פעמים זה מעצבן לשמוע את העקיצות שנשלחות אליך, לרוב אני לא מתייחס", סיפר בעלה של ליבי, יעקב נחימובסקי. "אחרי שראיתי שממילא ממתגים אותי כמודרני, אז זה נתן לי יותר חופש להיות כזה. ואם זה עולה לי לפעמים בקריירה, עדיין שלום הבית שלי יותר חשוב מהקריירה".

רבים מהעוקבים אחר מעללי בני הזוג התחברו פחות לתמונת הנחת התפילין שצולמה מאחורי הקלעים בהפקת אופנה. "איימו עליי מהרבנות הראשית, חטפתי גידופים וקללות על זה כמו שלא חטפתי אף פעם. אגב, אני חושב שזה יהיה נחמד שיהיה דוגמן שמניח תפילין ברוב חוצות". ליבי הוסיפה וציינה כי "כל הדברים השטחיים האלה הם במטרה נורא רוחנית. אני לא רואה את זה כפשוט אודם שאישה שמה. אני רואה את זה כאישה שהיא שמה והיא נראית טוב ואז היא מכינה ארוחת צהריים בשמחה וכשהאימא שמחה אז כל הבית שמח". אז כשמנגבים את אבק הכוכבים ומסירים את תיקוני הצבע של הפוטושופ, מגלים כאן עוד משפחה חב"דניקית טיפוסית שמצייתת בהנאה ובהכנעה למוטו של הרבי מלובביץ': "תשובה אמיתית נעשית בשמחה גדולה", ואימא אחת שמשקיפה בסיפוק על חייה הקודמים ולא מתחרטת לרגע. "אני מעדיפה את כל הביקורות מאשר מה שהיה לפני. אני ממש שמחה על הדרך שעשיתי".