מנה במסעדות שף ודוכני רחוב בכל מקום: טירוף הכנאפה בישראל

הקינוח המסורתי הפך ללהיט בארץ, ולצד המוסדות הוותיקים נפתחו לאחרונה בתי עסק רבים המוכרים כנאפה. חובבי המאכל יכולים למצוא מנות משודרגות בדוכנים חדשניים או להזמין משלוח לבית

זמן צפייה: 05:24

הכנאפה שחדר אלינו מהמטבח הערבי הפך מזמן למבוקש גם במסעדות הגורמה הכי יקרות בישראל. לאחרונה החלו להיפתח יותר ויותר דוכנים שמתמחים במנה הזו בלבד ובתי עסק מסוימים מבצעים אף משלוחים עד הבית של הקינוח המסורתי.

בנצרת פועל אחד המוסדות הוותיקים המוכר את הקינוח האהוב – "ממתקי הידידות". "אבא שלי התחיל את זה ב-1974 ועד היום הזה הוא כל הזמן יושב לנו על הראש. כל כמה שנים אנחנו משדרגים את זה", אמר אחד מבני משפחת סלאח, בעלי המקום.

מנת כנאפה ב''יאפא כנאפה''
מנת כנאפה ב''יאפא כנאפה'' | צילום: חדשות 13

במדינות שונות טוענים כי מקורו של הקינוח הוא אצלם. הטורקים, הסורים והפלסטינים - כולם טוענים לתואר ממציאי הכנאפה. הכנאפה הנאבלוסית הידועה משכם מוכרת בייחודיות שלה ובאיכות. בעבר הם נכנסו גם לספר השיאים של גינס בייצור הכנאפה הגדולה בעולם.

גם ביפו קיימים מספר בתי עסק ותיקים ומוכרים המוכרים כנאפה. זוג החברים שחאדה ופרח הקימו לפני חמישה חודשים את "יאפא כנאפה" בעיר והמקום כבר הספיק להפוך ללהיט מקומי.

למי שגר בחיפה ומעדיף לאכול את הקינוח בביתו יכול להזמין משלוח באמצעות המיזם "הכנופייה", המבצע משלוחים של הכנאפה שהוא מכין בביתו עד לבתי הלקוחות. "הייתי מכין כאן המון כנאפה לחברים. בשבת בצהריים יש פה לפחות איזה 15 אנשים שיושבים בסלון וכך נולד הרעיון", סיפר פול גובין, בעל המיזם.