נציגי ירדן ואיראן בקיקבוקס החרימו קרב מול מתחרה ישראלי

הספורטאי אמיר אסעד הוגרל להתחרות נגד יריבים מירדן ואיראן במסגרת אליפות אירופה, אך השניים סירבו להתחרות. "לא צריכה להיות פוליטיקה בספורט - אני לא אוהב לזכות סתם ככה"

זמן צפייה: 00:44

מקרה נוסף של החרמת ספורטאי ישראלי בתחרות בין-לאומית: באליפות אירופה בקיקבוקס, הנערכת בימים אלה בטורקיה, הספורטאי הישראלי אמיר אסעד הוגרל להתחרות נגד יריבים מירדן ואיראן - אך אלה לא הופיעו לקרב.

אסעד, בן 22 מכפר ג'ת, אלוף אירופה לשנת 2018, סיפר על תחושתו. "לא צריכה להיות פוליטיקה בספורט", אמר אסעד, "אנחנו באים להתחרות וליהנות כמו ספורטאים". למרות שניצח ניצחון טכני, אסעד ממש לא שמח מכך, והודה כי היה מעדיף לנצח אחרי קרב אמיתי. "אני לא אוהב לזכות סתם ככה", הסביר. 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בניגוד לעמדת צה"ל: בנט הודיע – לא נשחרר יותר גופות מחבלים

סער: מפלגת שלטון לא צריכה הפגנות והשתלחויות במערכת החוק

הבכירים בשלטון המקומי שנחקרו: ראש עיריית טירת כרמל וסגנו

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191127-1155' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_9vcb2qcj' duration='85'']

התאחדות "אילת" ואיגוד הקיקבוקס בישראל יצאו בקריאה לכל המדינות לנהוג על פי כללי הספורט ולהתמודד מול הספורטאים הישראליים "בצורה מכובדת", לשון ההודעה. "החרמות הינה תופעה שאינה ספורטיבית בעליל, הפוגעת ברוח הספורט ובספורטאים עצמם". עוד מסרו מההתאחדות כי "מצער שדווקא ספורטאי ממדינה שכנה, שנמצאת בהסכם שלום עימנו, בחר לעשות מעשה מכוער זה".

נשיא התאחדות, אריק קפלן, הוסיף: "הספורטאים המחרימים שאינם עולים לקרב לא מעוניינים לקחת חלק בתופעה זו ומונעים מתוך פחד וחשש לחייהם.
אנחנו מאמינים כי אם ספורטאים רבים יתנגדו וייקחו דוגמא מהג'ודאי סעיד מולאי, שהעדיף את רוח הספורט והצדק על פני הוראות החרם של מדינתו - כך יגדל הסיכוי כי המדינות אותן יעזבו ספורטאים אלו יבינו כי בסופו של דבר הן פוגעות בעצמן ולא תישאר להן ברירה אלא לשנות את דרכן".

אליפות אירופה בקיקבוקס בטוריקה
אליפות אירופה בקיקבוקס בטוריקה | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כחודשיים הג'ודאי האיראני סעיד מולאי, נאלץ לערוק לגרמניה בסיום אליפות העולם בטוקיו, שם נמנע מלהילחם בג'ודאי הישראלי שגיא מוקי בעקבות דרישת איראן. בריאיון שקיים, סיפר מולאי כי "החוק במדינה שלי לא התיר לי להילחם נגד המתחרה הישראלי. הוועד האולימפי המדיני ושר הספורט האיראני צלצלו אליי והודיעו לי שאסור לי להתחרות בו. כששאלתי למה, הם אמרו פשוט שזה החוק, והוסיפו שמי שלא מציית יסבול מבעיות בוודאות. חששתי לגורלי וגורל ומשפחתי, אז לא התחרתי".