המפגש המרגש בין אסירים לשעבר - לשחקני הסדרה שנעשתה אודותיהם

"רק להיום" של ניר ברגמן מציגה אסירים משוחררים המנסים לשקם את חייהם. עבור חלק מהשחקנים, הדמויות שגילמו הרגישו מוכרות מאוד. "ראיתי שחקן שלא מתאמץ, כאילו הוא מכיר את העולם הזה"

זמן צפייה: 09:39

הסדרה "רק להיום" שיצר ניר ברגמן ומשודרת בימים אלה ב"יס", מספרת את סיפורו של אסיר משוחרר, החוזר לבית הוריו לאחר שהוסטל השיקום בו שהה נסגר. שחקני הסדרה, שעבור חלקם "רק להיום" התערבבה עם המציאות, ביקרו בהוסטל עליו מבוססת הסדרה למפגש מרגש. "כשראיתי את הפרקים והסתכלתי על סולי, ראיתי שם מישהו שמשחק בלי מאמץ קצת, כאילו הבחור מכיר את העולם הזה", סיפר פסח, אסיר משוקם בהוסטל ירושלים על דמותו של סולי, המגולמת על ידי שם טוב עתניאל.

בוריס (שם בדוי), אסיר משוקם בהוסטל, ריצה את עונש המאסר שלו לצד עתניאל. לדבריו, הסדרה מפנה זרקור אל נושאים לא מדוברים. "אני מאוד שמח שנתנו הזדמנות לחברה לראות שאסירים משוקמים הם לא סוג ב'. בשבילי זה מאוד חשוב, כי אני כל החיים הרגשתי סוג ב'".

עוד בחדשות 13:

בנה של האישה שרצחה את בעלה ושוחררה מהכלא: "לא כעסתי עליה"

לא צריך להעמיד סירים: המסעדות שיארחו אתכם לארוחת ראש השנה

"חיפשתי משמעות": מירית הררי – בין מחלת הסרטן לעמותה שאימצה

רק להיום
רק להיום | צילום: חדשות 13

עתניאל הוא לא היחיד בסדרה שריצה עונש מאסר, גם אימרי ביטון, המגלם את דמותו של שלומי, מכיר את העולם הזה מקרוב. "בגיל 14-15 אני וחברים שלי גילינו את עולם מסיבות הטבע. זה עולם גדוש בסמים קשים, ואמא שלי ידעה מראש שהיא לא יכולה לעצור אותי", נזכר ביטון. "במקום לתת לי בראש, מה היא הייתה עושה? מביאה תיק ואומרת – 'צריך מים? פירות?' ואז אני הרגשתי מחויב לשמור על עצמי בשבילה. אם לכל אחד מהם היה ציפי ביטון אחת משלו, לא היינו יושבים מול אף אחד שם. בוודאות".

במפגש עם האסירים המשוחררים, סיפר ביטון שצילומי הסדרה עזרו לו לראות באור חדש את המציאות שהכיר. "גם כשהייתי קרוב לזה, אף פעם לא הצלחתי לראות את הבעיה בצורה הזאת", אמר. "ורק כששיחקתי את שלומי הבנתי. עד כמה הם יכולים להיות לפעמים שקופים לחברה".