שנה לאולימפיאדת טוקיו: אורי ששון מתאושש – ומכוון לעוד מדליה

נבחרת הגו'דו הישראלית חולמת על 4 מדליות, ומאמנה אורן סמדג'ה מבהיר כי מדובר במשימה אפשרית • מדליסט הארד מריו סיפר לחדשות 13 על התקופה המאתגרת שעבר: "הבנתי שמשהו חייב להשתנות"

זמן צפייה: 04:35

שנה לפני אולימפיאדת טוקיו, ונבחרת ישראל בג'ודו, אחת התקוות הגדולות למדליה כחול-לבן, מעלה הילוך. "תיאורטית, שלושה-ארבעה ספורטאים יכולים לזכות במדליה", אמר לחדשות 13 אורן סמדג'ה, מאמן הנבחרת ומדליסט אולימפי בעצמו.

הדמות המוכרת ביותר בנבחרת, מן הסתם, היא מדליסט הארד מריו 2016, אורי ששון. בריאיון לחדשות 13, מספר הספורטאי על המשבר שעבר מאז הזכייה, על הדרך שבה התאושש ממנו, ועל הציפיות לעתיד.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אורי ששון
אורי ששון | צילום: חדשות 13

"היו שלוש שנים מאוד מאתגרות מאז הזכייה במדליה האולימפית", סיפר ששון, "אני חושב שלמדתי הרבה על עצמי. היה קשה, אבל כל קושי הוא אתגר. יש בהצלחה משהו שגורם לך קצת לנוח על זרי הדפנה. זה דבר שהוא לא הגיוני בספורט לוחמני כמו ג'ודו, שבו אתה חייב להיות חיה מטורפת".

"באליפות אירופה בארץ נפלה לי ההבנה שמשהו חייב להשתנות. גם בסגנון החיים שאני חי, גם בבחירות האישיות עשיתי" הוסיף ששון. "לקחתי החלטה, עזבתי את תל אביב ועברתי לנתניה, קרוב לווינגייט, הרבה יותר מחויב". ההחלטה כך נראה, השתלמה עם זכייה בטורניר הגראנד פרי בבודפשט השבוע, וכעת אפשר לחזור ולפנטז על מדליה נוספת.

אורי ששון על הפודיום לאחר הזכייה
אורי ששון על הפודיום לאחר הזכייה | צילום: חדשות 13

ששון אינו היחיד בנבחרת שמתכוון לחזור עם מדליה מיפן. טל פליקר, מדליסט בארד מאליפות העולם ב-2017, מבהיר שגם לו אין כוונה לחזור בידיים ריקות. "אם אנחנו נוסעים לאולימפיאדה, אנחנו באים כדי לזכות במדליות. אין מצב שמישהו ייסע לאולימפיאדה סתם כדי להיות שם, אין למה", אמר פליקר לחדשות 13.