חיות שטח: רוכבות האופנוע הישראליות ששוברות סטיגמות

שלוש נשים ונערה אחת החליטו לקחת כתחביב את ספורט האקסטרים, שנחשב בדרך כלל לגברי, והן יוצאות מדי סוף שבוע לשטח וקופצות על סלעים ומכשולים. "בהתחלה הסתכלו עליי ואמרו לי שאני משוגעת"

זמן צפייה: 07:38

רכיבת שטח הוא אמנם ענף ספורט אקסטרים הנחשב לגברי, אך לשלושה נשים ונערה אחת זה לא מפריע והן יוצאות מדי סוף שבוע לשטח, קופצות על סלעים ועל כל מכשול שעומד בדרכן. יחסית לתחביב, הספורט הזה גובה לא מעט זמן וכסף וארבעת הרוכבות אמנם נראות מקצועניות אך הן לא מתחרות אלא רק רוכבות לשם הנאה.

רונית קדם, רוכבת שטח בת 47 סיפרה מה משך אותה לתחביב המסוכן: "אחי התחיל לרכוב על אופנועים וביקשתי ממנו סיבוב. לאחר חצי שעה, החלטתי שאני קונה כלי משלי. הסתכלו עליי ואמרו לי שאני משוגעת. אני לא חושבת שאנחנו בסכנה כי אנחנו מאוד ממוגנות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"תחושה עמוקה של סיפוק": האישה שהחליטה לתרום כליה לאדם זר

לכבוש את ההר: המצוק שהפך ליעד נחשק עבור מטפסים מרחבי העולם

לא מהעולם הזה: חברה ישראלית הצליחה לייצר בשר מעובד בחלל

רוכבות אופנועי השטח הישראליות
רוכבות אופנועי השטח הישראליות | צילום: חדשות 13

קארל האשול אמנם רק בת 12 אך כשראתה את אביה רוכב בתחרויות מוטוקרוס ואנדורו, נחשפה לילדים רבים שרוכבים בצורה תחרותית, החליטה שהיא רוצה לנסות גם. האשול סיפרה כי "בפעמים הראשונות נפלתי הרבה, אבל לכל אחד זה קורה".

לעומת הרוכבות החובבניות, סנדרה גומז היא אלופת עולם והיא הגיעה לישראל במיוחד כדי לרכוב עם אופנועניות השטח המקומיות. גומז מתחרה בכל העולם, אבל בתחום המומחיות שלה - אונדורו, רכיבת שטח המאתגרת במיוחד, אין בכלל מקצה לנשים - ולכן היא מתחרה מול גברים. הגעתה של גומז אורגנה על ידי Riders For Riders בחסות יבואנית הוסקוורנה, עופר אבניר.

קארל האשול, רוכבת אופנוע שטח בת 12
קארל האשול, רוכבת אופנוע שטח בת 12 | צילום: חדשות 13