רגע לפני שחוגג 70 - השף ישראל אהרוני ממציא את עצמו מחדש

בימים שבהם ענף המסעדנות נמצא באחת התקופות הקשות בתולדותיו, השף הפופולרי בחר לעסוק בהיבטים אחרים של הקולינריה: תוכנית הטלוויזיה שבה משתתף, וקצבייה חדשה. "מודה לאלוהים שאין לי מסעדה"

זמן צפייה: 10:46

דווקא בתקופה שבא מסעדנים רבים קורסים וזועקים לעזרה מהמדינה, ישראל אהרוני, שעד לא מזמן החזיק במספר מסעדות, נטש את הפלטפורמה הוותיקה לטובת קצבייה חדשה בעיתוי הכי נכון שיכול להיות - "לא נעים להגיד, אבל בזמן הנוכחי אני מודה עשרות פעמים ביום לאלוהים על כך שאין לי מסעדה", אמר אהרוני, שרואה מה קורה לחבריו המסעדנים. לצד זאת, השף המפורסם טוען כי הקורונה גרמה להם להבין שדרוש שינוי כלשהו בענף: "יותר אוכל רחוב, יותר אוכל מהיר ויותר אוכל פשוט".

עם זאת, אהרוני, שכאמור הפסיק לבשל במסעדות, מבין את הנזקים שהקורונה גורמת לנפשם של המסעדנים שנאלצים לארוז כיום את המנות שלהם בחמגשיות: "כל העניין של היצירתיות, הטריות והצילחות - אלו דברים שהם חלק מההוויה המקצועית שלנו". בימים אלו, חלוץ המטבח הסיני בארץ מתעסק בהיבטים אחרים של הקולינריה ולדבריו זה מה שהציל אותו מהתקופה. אחד מהם למשל היא תוכנית הטלוויזיה "המסע המופלא של גידי ואהרוני", שמשודרת זו הוענה ה-8 ברשת 13.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ טוען שהוצאות ביתו נועדו למילוי תפקידו – ואין לחייבו במס

אירופה נסגרת: ביוון יוטל עוצר חלקי, בבריטניה – הגבלות חדשות

דיווח בצרפת: כומר נורה בכנסייה בעיר ליון – מצוד אחר התוקף

ישראל אהרוני
ישראל אהרוני | צילום: חדשות 13

כשנשאל אהרוני האם עוד ישוב לבשל במסעדה? ענה כי "אני באמת מבוגר מדי בשביל זה". במקום זאת, השף הנודע עסוק בבישולים ביתיים: "אני מבשל בעיקר בימי שישי. עד לפני הקורונה הייתי מבשל ל-20 אנשים". עוד סיפר אהרוני על הפעם האחרונה שבישל משהו בסיר גדול: "הכנתי מרק עוף עם קניידלך ענק. לאחר מכן כתבתי בפייסבוק, לפיו מי שרוצה מרק עוף עם קניידלך שיבוא עם סיר, כפפות ומסכה. היה פה תור וחילקתי מלא מרק. העיקר שאני אבשל משהו גדול".

לבסוף, מסעדן העבר שיתף את מגישת מהדורת השבת בפחד האישי שלו מפני הקורונה: "אני אוטוטו בן 70, מעשן, וגם יש לי אלרגיה נשימתית. אני מה שנקרא ב'קבוצת סיכון לגמרי'". וכשנשאל לגבי הדבר הראשון שיעשה אחרי שהיא תיגמר, ענה: "אסע לחוץ לארץ", והוסיף: "תראי, עכשיו, אם היית נותנת לי כרטיס חינם לאן שאני רוצה, אז לא הייתי נוסע בגלל האווירה הזאת".