האיש שהחזיר את הצהובים לתלם: המאמן היווני על הצלחת מכבי ת"א

יאניס ספרופולוס, שהגיע לקבוצה בזמן שהייתה במשבר הגדול בתולדותיה, הצליח לזכות באליפות - ולהפוך ליקיר האוהדים, כפי שרק מעטים הצליחו לעשות לפניו. "אופי המועדון מתאים לי בצורה מושלמת"

זמן צפייה: 10:23

המאמן היווני של מכבי תל אביב, יאניס ספרופולוס, הפך בתקופת שהותו במועדון ליקיר האוהדים, ששרים במשחקים ""על הניסים והנפלאות שחולל היווני מתל אביב", הם רואים בו אחראי לעונה המצוינת שחווה הקבוצה, שהגיעה אחרי שנים קשים במיוחד, ומכנים אותו ". "אופי המועדון מתאים בצורה מושלמת. יש הרבה דברים במשותף בין יוונים וישראלים".

כדי להרגיש שייך למדינה שבה הוא חי, הוא מוצא זמן גם ללמוד עברית. "זו הפגנת כבוד לאנשים בישראל, למועדון. כך אתה מתקרב יותר לאנשים ואתה מפגין הערכה כלפיהם".

כשהחוזה שלנו עם הקבוצה הצהובה הוארך בשלוש שנים נוספות, האיש הקשוח הזה נאבק לעצור את הדמעות. "נעשה כמיטב יכולתנו לטובת מכבי", אמר והוסיף: "הרגישות שלי מעניקה לי כוח".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הכוכבים חוזרים לסגל: מכבי תל אביב תשוב למסלול הניצחונות?

מול קהל ביתי ואקס מיתולוגי: מכבי תל אביב סוגרת סיבוב בליטא

נשאר לה אוויר? מכבי ת"א תנסה להדהים את אנאדולו בטורקיה

Snapshot 1 1 10 2020 5 18 Pm
יאניס ספרופולוס, מאמן מכבי ת''א | צילום: החדשות 13

ספרופולוס סיפר על תחילת הקריירה שלו כמאמן, שהחלה כשהבין שלא יהפוך לשחקן מקצועי. "אני אוהב כדורסל. הייתי שחקן טוב, אבל מוגבל. לא היה שם כישרון גדול. אבי היה רופא שיניים, וזאת הייתה גם העדיפות הראשונה שלי. השנייה הייתה להיות מורה לחינוך גופני. "קראו לי לאמן, ואמרתי שאני לא רוצה לקבל שכר בשנתיים הראשונות ואעשה זאת בחינם. זה היה המועדון שגדלתי בו, אז אמרתי שאני לא רוצה כסף", סיפר. לאחר שאימן 11 שנים ילדים וחובבנים, ושימש כעוזר מאמן כעשור נוסף להפוך למאמן בוגרים, ואימן את אחד המועדונים הגדולים ביוון ובאירופה, אולימפיאקוס.

כשעבר למכבי תל אביב, החלה הקבוצה להשאיר מאחור את התקופה הקשה שחוותה, כאמור, בשנים האחרונות. היא הצליחה לזכות באליפות בשנה שעברה. השנה היא גם חזק בתמונה העפלה להצלבה ולפיינל פור ונדמה ששני הצדדים מצאו את מה שחיפשו. "הגעתי לכאן דרך עבודה קשה, לא היה לי רקע של שחקן גדול והקבלה של האוהדים והתקשורתי כדי שייתנו לי משהו בקלות"