שיאני השכר ביום העצמאות: עומר אדם, אייל גולן ועדן בן זקן

שלושת הזמרים ירוויחו בין 220 ל-290 אלף שקלים למופע, וישירו בערים פריפריאליות - כאלו שמצבן הכלכלי לאו דווקא מאפשר הוצאות של סכומים כאלה, שייתכן שבאות על חשבון דברים אחרים

זמן צפייה: 04:25

בכל שנה משקיעות רשויות מקומיות סכומי עתק בחגיגות יום העצמאות, לעיתים גם במקרים שבהם היכולת הכלכלית של העיר אינה תואמת את ההשקעה. את הסכומים הגבוהים ביותר להופעה צפויים להוציא השנה דווקא ערים פריפריאליות שהמצב החברתי-כלכלי של תושביהן הוא ברובו נמוך.

הזמרים ששכרם בהופעות יום העצמאות הוא הגבוה ביותר הם עומר אדם, אייל גולן ועדן בן זקן. אדם יופיע בליל החגיגות בערים לוד, רמלה ואור יהודה תמורת 290 אלף שקלים לכל הופעה. גולן ידלג בין עפולה, קריית אתא וטירת הכרמל וירוויח כ-230 אלף שקלים להופעה ועדן בן זקן תופיע באשקלון, בשדרות ובאשדוד ותרוויח 220 אלף שקלים לכל הופעה.

ומה יכלו לעשות בעיריות עם סכומי הכסף שישולמו לאמנים? בחודשים האחרונים התנהל מאבק של תושבי אור יהודה על מצוקת חניה באזור התעשייה דבעיר. אחד הפתרונות שהוצעו לכך היה לפנות מגרש גרוטאות שממקום באזור ותופס מקום של חניות, אך הדבר לא נעשה מסיבות כלכליות. פינוי של מגרש גרוטאות כזה אמור לעלות בקרבת הסכום שתשלם העירייה לעומר אדם על הופעתו ביום העצמאות.

ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה
ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה | צילום: החדשות 13

ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט אמרה בתגובה להוצאה הגבוהה על הופעת יום העצמאות: "אור יהודה חוגגת 70 וזו הזדמנות שלנו לחגוג בהכי גדול והכי טוב, וזו הבחירה שלי. זה לא בא על חשבון דברים אחרים. אני מביאה להם את הטוב ביותר כי מגיע להם. אנחנו מטפלים בהכול – כל דבר בזמנו. יש פה אוכלוסייה שבחיים לא תראה את עומר אדם וזו ההזדמנות שלי להביא להם אותו".

בטירת הכרמל, שבה כאמור יופיע אייל גולן, מנהלים התושבים מאבק כבר חודש בדרישה להזיז הוסטל לשיקום פדופילים אל מחוץ לשכונה. לדברי ראש העירייה, אריה טל, לסוגיית ההוסטל אין קשר לכסף של העירייה.