קרנבל בנח"ל: המפגש של חברי הלהקה הצבאית עם מירי אלוני

הלהקות הצבאיות של ימינו אינן זוכות לאותה עדנה של הלהקות המיתולוגיות, אך חברי הלהקה הצעירה זכו לפגוש את אחת הכוכבות הגדולות של אותה תקופה. "היכולת לפרוץ לתודעה הישראלית קשה יותר"

זמן צפייה: 12:16

בעבר זכו הלהקות הצבאיות וחבריהן לתהילה אדירה, לעומתם חברי הלהקות היום, אינם זוכים לפרסום ולהכרה רבים. עם זאת, צעירים רבים אשר גדלו על השירים ועל סיפורי הלהקות הצבאיות, מבקשים להתקבל אליהן: "אני מגיל צעיר ממש רציתי להיות בלהקה צבאית", אמרה טוראית נועה שאואט, זמרת בלהקת הנח"ל. "אני מכירה את כל השירים של המחזמר 'הלהקה'".

חברי להקת הנח"ל הנוכחית נפגשו עם אחת הכוכבות הגדולות ביותר שצמחו בה, מירי אלוני. אלוני הצטרפה לחזרות של החיילים הצעירים ולשירים המיתולוגיים בביצועם החדש והעדכני. ביחד איתה הם ביצעו את השיר "הורה היאחזות" בעיבוד רוקיסטי, שנועד להנגיש את השיר לדור הצעיר.

להקת הנח''ל בעבר
להקת הנח''ל בעבר | צילום: החדשות 13

"אני חושבת שמגיע להם, לזמרים ולזמרות כאלה טובים ולנגנים כאלה טובים, את החשיפה שאנחנו קיבלנו אז", אמרה אלוני. לדבריה, התוכן ששרים בדור הנוכחי שונים מהשירים ששרו בתקופתה: "בלהקה שלנו, כמעט כל השירים דיברו על הקולקטיב, על כל העם". רס"ן שני מזרחי, ראש מדור הפקות בחיל החינוך: "היכולת לפרוץ לתודעה של החברה הישראלית, אין ספק שהיא יותר קשה, כי הדור השתנה, החברה השתנתה, המדיות, המוזיקה והתרבות – הכול השתנה".