20 שנים ל"מבצע סבתא": גיבורי וכוכבי סרט הקאלט מתאחדים

הסרט המבוסס על שלושת האחים מקיבוץ כיסופים, הפך לנכס תרבות, שמעריצים רבים יודעים לדקלם בעל פה, מבלי לדעת עד כמה הוא תואם למציאות. "הסרט הוא כמעט אחד לאחד מה שהיה באמת"

זמן צפייה: 19:50

סרט הקאלט "מבצע סבתא" מספר על שלושה אחים יוצאי קיבוץ, שנאלצו לארגן לסבתא שלהם הלוויה. לסרט מעריצים רבים שיודעים לדקלם אותו בעל פה, אך ספק אם יודעים שהתסריט ההזוי שלו מבוסס כולו על סיפור אמיתי. לכבוד חגיגות 20 שנה ליציאת נערכה לראשונה פגישה היסטורית בין שחקני הסרט לבין שלושת האחים שעליהם נכתב.

דרור שאול, שכתב וביים את הסרט, הוא האח הקטן מבין שלושת האחים, שגדלו בקיבוץ כיסופים, ודמותו בסרט הוא עידן. אחיו הגדול, רן, מופיע בסרט בדמותו של בני והאח הנוסף הוא טל שאול - קרמבו המקורי. הוא היה קצין בשייטת 13, מפקד יחידת המסתערבים שמשון, ואחרי שהשתחרר בדרגת סגן אלוף עבר לשב"כ והיה לראש אגף, מקביל לאלוף.

שחקני הסרט במפגש עם האחים
שחקני הסרט במפגש עם האחים | צילום: החדשות 13

"לקבור את סבתא זה היה מבצע", סיפר סא"ל במיל' טל שאול, שעליו מבוססת הדמות קרמבו. "הסרט הוא כמעט אחד לאחד מה שהיה באמת". לדברי השחקנים - רותם אבוהב, עמי סמולרצ'יק, עינת ויצמן ורמי הויברגר, התפקיד שגילם כל אחד מהם בסרט מלווה אותם עד היום ומזוהה עמם. "באחד הטיולים שלי בהודו, פתאום פנה אליי אחד מקומי וקרא לי 'בני, מבצע סבתא'. לא הבנתי מה הוא רוצה ממני", סיפר סמולרצ'יק. "ואז הוא סיפר לי שהם מקרינים בכל שלישי את הסרט והוא מכיר את הסצנות בעל פה".

מעבר לסיפור המוזר, גם הפרטים יוצאי הדופן בסרט, כך מסתבר, התרחשו באמת. כמו שתואר בסרט, גם ארון הקבורה המקורי, שעמו נקברה הסבתא, התפרק. "אנחנו היינו באירוע הלוויה", סיפרו מוניקה ומני, חברי קיבוץ כיסופים, "וראינו איך כל הארון התפרק. זה היה משהו דרמטי".