"סללתי לעצמי דרך": הילד היתום מהפנימייה שהפך לכוכב "פאודה"

יעקב זדה-דניאל פרץ לחיינו כשכיכב בסדרה שהפכה ללהיט בין-לאומי, אך מאחורי ההצלחה מסתתר סיפור חיים כואב ומעורר השראה: הוא גדל בכפר ילדים בערד והתייתם משני הוריו. "כל החיים הייתי לבד"

זמן צפייה: 13:56

יעקב זדה-דניאל הפך לכוכב לאחר ששיחק את אלי, מפקד צוות המסתערבים הקשוח בסדרה "פאודה", שהפכה ללהיט בין-לאומי. מאז הקריירה שלו עלתה ופרחה, אך מאחורי ההצלחה מסתתר סיפור חיים לא פשוט, ואף מעורר השראה. לפני חודש הוא חגג 40 ועכשיו הוא חוזר למקום שבו נכתב התסריט האמיתי של חייו: כפר הילדים "נרדים" שבערד, שם העביר את ילדותו ושנות נעוריו.

אמו נפטרה כשהיה ילד, ואביו, שכנראה לא היה מסוגל לעמוד במלאכת גידול הילדים לבדו, העביר אותו ואת שלוש אחיותיו הגדולות לכפר. "באנו לפה, אני, אבא שלי, סבתא שלי והאחיות, וזה הזיכרון הראשון שלי בחיים", הוא נזכר. "לא ממש הבנתי מה קורה, הייתי בן שלוש, אבל זהו, אבא הלך, סבתא הלכה, אני והאחיות נשארנו". בגיל 13 נחתה עליו טרגדיה נוספת, כשהתייתם בפעם השנייה ואיבד את אביו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

אם התינוקת שנפצעה בדרך לממ"ד: "רק נולדה, וכבר סובלת מטראומה"

אחותה של נעמה יששכר: "היא עדיין מעכלת – מוזר לה להיות בבית"

האמא שהפכה עולמות: המאבק של יפה יששכר – להשבת בתה מרוסיה

יעקב זדה-דניאל בבית הילדים שבו גדל
יעקב זדה-דניאל בבית הילדים שבו גדל | צילום: חדשות 13

לכפר מגיעים ילדים שהוצאו מביתם על ידי הרווחה בנסיבות קשות מאוד: ילדים שמגיעים מבתים הרוסים, שחוו אלימות והזנחה, שעבורם הכפר הוא המוצא האחרון. "הרגשתי טוב בכפר. הוא לא היה מאיים, הוא היה צבעוני, מלא באור", סיפר יעקב. חלק גדול מהצלחתו הוא חייב ללילי, אם הבית בכפר, שזיהתה את הכישרון הטבעי שלו, רשמה אותו לחוג דרמה כשהיה בן עשר והבטיחה לו שהוא יהיה מפורסם.

בגיל 18 הוא התגייס לצה"ל ושירת כמסתערב ביחידת דובדבן, שם הרגיש כמו כולם, שייך, ולא ילד יתום שגדל בפנימייה. "ידעתי שזה כרטיס הכניסה שלי לישראליות", הסביר. כבר שלוש שנים שהוא בזוגיות עם יוליה, הכי קרוב למשפחה שאפשר. "מגיל צעיר הבנתי שאני זה שצריך לסלול לעצמי את הדרך, כל החיים הייתי צריך להסתדר לבד, לבד, לבד. ועכשיו אני לא לבד. וזה בסדר, זה בסדר לא להיות לבד".

יעקב זדה-דניאל עם לילי פרבר, אם הבית בכפר הילדים ''נרדים'' בערד שבו גדל
יעקב זדה-דניאל עם לילי פרבר, אם הבית בכפר הילדים ''נרדים'' בערד שבו גדל | צילום: חדשות 13