איך הפך הקשר הצמוד בין אייל גולן למנהלו - לקרב ענקים מתוקשר?

הזמר המפורסם ומי שהיה יד ימינו, בני פרץ, נמצאים בעיצומו של הליך משפטי. עדויות של מי שעבדו איתם חושפות את הסדקים המוקדמים בקשר. "חצה את הגבול בין תמימות לטיפשות" • קרבות במה, חלק 1

זמן צפייה: 13:09

אחרי מאבק תקשורתי ומשפטי מתוקשר, אייל גולן והמנהל שהיה יד ימינו בני פרץ - נמצאים עכשיו בהליך בוררות לפני שופט בית המשפט העליון לשעבר יורם דנציגר. איך קורה שהזמרים הכי מצליחים נקלעים לסכסוכים סוערים עם מי שהיו המנהלים והחברים הכי קרובים שלהם, ואיך הסכסוכים האלה מידרדרים מהר מאוד לאיומים, השמצות וסכומי עתק שנעלמים? רונן כברה עבד ב-2014 ב"ליאם הפקות", החברה שבבעלות אייל גולן, בתפקיד מנהל המשרד. זו הפעם הראשונה שהוא מדבר מול המצלמה על מה שהוא ראה שם בזמן אמת: "באתי לשם ונחשפתי לגרעונות יום-יומיים בחשבון. כל בוקר מחפשים להפקיד כספים בחשבון כדי לכסות הוראות והמחאות שמגיעות לחשבון הבנק ביום-יום".

הטענות האלה צפות בחודשים האחרונים. המותג של אייל גולן מגלגל סכומי עתק בכל שנה, אבל איפה הכסף? תלוי את מי שואלים. "לא הייתי מאפשר לאותו מנהל שניהל את החברה בימים הללו לנהל קיוסק אפילו", ציין כברה. בני פרץ היה המנהל הכריזמטי והכל-יכול של גולן. הם הלכו יחד שנים ארוכות באש ובמים. רבים ניסו, אבל איש לא הצליח להפריד ביניהם. עכשיו פרצה מלחמת העולם ביניהם ולשני הצדדים טענות הדדיות חמורות. "אמרתי לאייל שיש פה בעיות כלכליות נוראיות שהוא בטוח לא מודע להן. ואז הוא אמר לי, 'על מה אתה מדבר? בני זה האח והאבא שלי. אני סומך עליו באופן טוטאלי ומוחלט'". החיבור האמיתי בין אייל גולן לבני פרץ היה אחרי פרשת העלמת ההכנסות שממנה ניסה גולן להתאושש. שני מנהליו הורשעו ונשלחו למאסר, הוא עצמו הודה בעבירות, בהיותו מנהל החברה, ונשלח לארבעה חודשי עבודות שירות לתועלת הציבור.

בני פרץ ואייל גולן
בני פרץ ואייל גולן | צילום: דפי הפייסבוק: Eyal Golan-the one and only, אייל גולן העמוד הרשמי

הנאמנות הזאת בין השניים התבטאה גם בחלוקת הרווחים. כברה: "אני מגיע ל"ליאם הפקות". אני רואה משרדים מפוארים ברמות חולניות. המשרדים ריקים. הם מחפשים 30,000 שקל להפקיד בחשבון הבנק עד 12, אם לא, הצ'ק חוזר. אז אם זו לא תרבות "שופוני", אז מה זה בעצם?". אנשיו של בני פרץ מתארים תמונה אחרת לחלוטין מזו של אנשי גולן. לדבריהם, פרץ לקח על עצמו את ניהול החברה בתקופה קשה מאוד של גולן והקדיש את כל מרצו וכישוריו לטובת פיתוחו של גולן והחברה שלו. לפי הפרסומים ב"וויינט" וב"ידיעות אחרונות", במרכז הסכסוך עשרות מיליוני שקלים. בעוד מקורבי גולן תובעים כ-30 מיליון שקלים, הטענות מנגד של אנשי פרץ הן על כ-50 מיליון שקלים בין היתר, בגין הפרת חוזים.

חגי אוזן, לשעבר מנהל אומנים ב"ליאם הפקות", סיפר כי "אייל בקטע הזה חצה את הגבול שבין תמים לטיפשות. כל שיחה איתו במשרד, היו אומרים לי, חגי, תתכתב איתו על הדברים האלה עכשיו, תצלם את המסך כי דקה לאחר מכן הוא יכחיש שהוא אמר את זה. זאת הייתה ההתנהלות של בני פרץ. אני בהלם בכלל שרק אחרי שנים אייל פתאום קלט". כמה מן המקורבים טוענים שהשינוי הפתאומי הגיע בין היתר בעקבות הקשר של גולן עם בת זוגו דניאל גרינברג. "מאשימים את אשתו שפתחה לו את העיניים. אני עומד דום ומצדיע לה", ציין כברה. למרות ניסיונות גישור, הם מחליטים לערוך בדיקה יסודית של הכספים ב"ליאם הפקות" לאורך השנים ואז הפיצוץ בין פרץ לגולן כבר בלתי נמנע. סכסוך הענקים של אייל גולן ובני פרץ עולה שלב וכל אחד מגייס תותחים כבדים למאבק תקשורתי ומשפטי.

מליאם הפקות נמסר בתגובה לדברים: "הנושא נמצא בדיון  אצל כבוד השופט העליון בדימוס יורם דנציגר, ועד להחלטתו אנחנו לא נתייחס לדברים".

תגובת עו"ד של בני פרץ: "נגד אייל גולן ו'ליאם הפקות' הוגשה תביעה מבוססת ולא סיפורי אלף לילה ולילה של מקורבים בסכום של יותר מחמישים מיליון שקלים בגין הפרת הסכמים שנחתמו בין פרץ לבין גולן ו'ליאם הפקות'. גולן הרעיף מילים חמות על הדרך שבה ניהל פרץ את ליאם הפקות והדברים מגובים בכתובים ויוצגו בהליך המשפטי בין הצדדים".

"דוחות ההכנסה של גולן מהשנים שפרץ ניהל את 'ליאם הפקות' לעומת התקופה שקדמה להגעתו לחברה, מדברים בעד עצמם. בניהולו של פרץ הפך גולן לאדם אמיד. עם עובדות אלה יתקשה גולן להתמודד", כך לשון התגובה.