"הכי מורכב, מרשים וגדול": ההכנות לקראת אירוויזיון 2019

פחות משבועיים נותרו לפתיחת תחרות השירה בת"א, וכעת נחשפת עבודתם האינטנסיבית של אנשי ההפקה - שמתכוננים לרגע הגדול. "זה כמו נבחרת ישראל - לקחת את האנשים הכי טובים ולצוות אותם יחד"

זמן צפייה: 10:30

אירוויזיון 2019: פחות משבועיים נותרו לפתיחת אירועי האירוויזיון בתל אביב, ובהאנגר בגני התערוכה מתכוננים להפקה טלוויזיונית ברמה הגבוהה ביותר, שתכלול 26 מצלמות, עשרות תחנות שידור ברחבי אירופה וכרבע מיליארד צופים. כעת, נחשפים אחורי הקלעים של האירוע, שכוללים את חזרות המנחים והמנחות, הצלמים, העורכים ואנשי התאורה.

הבמה מצוידת במסכי לד, אלמנטים שעולים ויורדים מהתקרה, גשרים ומעברים שיאפשרו לה לספק כמה שיותר אפשרויות לאומנים ולבמאים. מי שעיצב אותה הוא פלוריאן וידר, שאחראי על הקמת במות גדולות ברחבי העולם. "אי אפשר להתייחס לזה כאל תוכנית טלוויזיה נורמלית, כי זה לא המצב. זה אירוע עצום, ניסיתי ליצור אווירת מסיבות", סיפר. כמו כן, יש קירות לד ענקיים ו-12 טורים שמייצגים את 12 השבטים של ישראל, רצפת לד וכמה חלקים בבמה שניתן להנמיך ולהגביה אותם.

בניגוד למופע רגיל, תשומת הלב היא לא רק על מה שקורה באולם, כיוון שברחבי העולם ישנם מיליוני צופים. איגוד השידור האירופי, האחראי על האירוע, אוסר על שימוש בטלפרומטר או בכרטיסיות, מה שדורש לדעת את הטקסטים בעל פה. ארבעת המנחים שנבחרו עורכים כבר חזרות אינטנסיביות לקראת האירוע ומבלים שעות רבות באולם, לומדים כל מיקום על הבמה, כל משפט וכל בדיחה שיצטרכו לספר במהלך האירוע.

אירוויזיון 2019
אירוויזיון 2019 | צילום: החדשות 13

יובל כהן, העורך והבמאי הראשי של האירוע, סיפר כי "הדבר שהיה הכי חשוב לנו זה הוא להוציא את ישראל בדרך מגניבה. רצינו שמי שיראה בעולם את ישראל - ירצה לבקר בה. עשינו באמת מה שהאמנו שיכול להעביר את המדינה בצורה הכי טובה, ומדהים להיות חלק מזה".

מיטל כהן, מפיקת השידור הטלוויזיוני של האירוויזיון, אמרה: "אם אני משווה את זה לספורט, זה לגמרי נבחרת ישראל. זה לקחת את האנשים הכי טובים ולצוות אותם יחד. להיות פעם אחת מדינה אירופית לשלושה לילות, שלא נופלת מצרפת, מאנגליה ומשוודיה - ולהביא את השידור הכי מורכב, מרשים וגדול".

ואיך ייראה היום שאחרי? כהן טענה כי זה יהיה "דיכאון נורא גדול. לעבוד על האירוע זה 'היי' נורא גבוה, זו כמעט רמת אדרנלין ששווה לסמים, ואני חושבת שזה מה שמייחד את כל האנשים שעובדים פה - הרצון שהאדרנלין ירוץ כל הזמן. מצד שני, זה דבר כל כך גדול, מלחיץ ומורכב, שאני רוצה לקום מפה, ללכת הביתה ולחזור לחיים שלי".