האכילו תייר: תושבי תל אביב יארחו באי האירוויזיון לארוחות שבת

העירייה פתחה ביוזמה במסגרתה יתארחו התיירים בבתי תושבים לארוחות שבת. לאירוח התגייסו הקומיקאי צביקה הדר, השף חיים כהן ואחרים. חולדאי: "לחשוף את האווירה המיוחדת של ערב שבת בישראל"

זמן צפייה: 01:00

עיריית תל אביב יצאה ביוזמה במסגרתה יתארחו תיירים בקבלות שבת ברחבי העיר במהלך סוף השבוע של גמר תחרות האירוויזיון, שייערך בתל אביב ב-14 עד 16 במאי. העירייה פרסמה קול קורא לתושבי העיר שמעוניינים לארח תיירים לקבלת שבת ישראלית, להירשם לפרויקט דרך אתר חברת Eatwith. ההשתתפות תעלה לתייר 50 שקלים, שיגבו כדמי רצינות.

קבלות השבת יתקיימו בשלושה מסלולים: אירוח ביתי, אירוח קהילתי שיתקיים במספר מוקדים בעיר, ואירוח בבתי חברי הקהילה הגאה. לאירוח כבר התנדבו הקומיקאי והשחקן צביקה הדר, המוזיקאי דורון מדלי, הפסנתרן גיל שוחט, השחקן טל מוסרי, העיתונאית ואשת הטלוויזיה הילה קורח והשף חיים כהן.

רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו אמר על היוזמה: "אנחנו שוקדים ללא הפסקה כדי שהאירוויזיון השנה יהיה איכותי וחוויתי. מיזם קבלות השבת הוא אחת הדרכים לחבר בין אלפי התיירים למשפחות תל אביביות ולחשוף בפניהם את אווירת החג המיוחדת של ערב שבת בישראל. אגב, הודעתי כבר ליעל אשתי שתשריין את יום שישי שלפני גמר האירוויזיון, כדי שנוכל לבשל".

לפרטים ולהרשמה

 

עוד בחדשות 13:

גל גדות ועידן רייכל: נחשפה התוכנית האמנותית של האירוויזיון

חודש לאירוויזיון בתל אביב: כך מתקדמת בניית אולם המופעים

רשמית: מדונה תגיע לישראל; ותופיע בגמר האירוויזיון

קבלת שבת תל אביבית
קבלת שבת תל אביבית | צילום: Eatwith

במסיבת עיתונאים רשמית שהתקיימה ביום שני הוצגה התוכנית האמנותית של האירוויזיון ה-64, שייערך בחודש הבא בתל אביב, בהשתתפות 41 מדינות. לפני התחרות יתקיים יום צילומים שבמהלכו יצולמו נציגי המדינות השונות רוקדים ברחבי הארץ. הדוגמנית והשחקנית הבין-לאומית גל גדות תשתתף גם היא באירוע ותציג את תל אביב ואת ישראל, אך ככל הנראה תעשה זאת בקטע מוקלט מראש. בנוסף, צפויים להשתתף אומנים מחו"ל, בהם פיינליסטים מתחרויות גמר קודמות, שכוללים את אלני פוריירה מקפריסין, קונצ'יטה וורסט מאוסטריה, מונס זלמרלוב משבדיה וורקה סרדוצ'קה מאוקראינה, שיחד עם גלי עטרי יבצעו את השיר הללויה, שהביא לירושלים את ניצחון הדאבל ב-1979.

לפני עשרה ימים אושר באופן רשמי כי הזמרת מדונה תופיע במהלך גמר האירוויזיון. מדונה תגיע לישראל למשך ארבעה ימים, ותביא עמה כשישים רקדנים. בליל האירוע עצמו היא תבצע שני שירים על הבמה, אחד מהשירים יהיה מלהיטיה המוכרים, והשני מתוך אלבומה החדש שצפוי לצאת בקרוב.

בנוסף, יבצע הפרויקט של עידן רייכל את השיר "בואי – Come To Me" בהשתתפות 24 אומנים, ולהקת שלווה תבצע שיר נוסף. כמו כן, יופיעו זוכי העבר של ישראל נטע ברזילי ודנה אינטרנשיונל, שתופיע בחצי הגמר ובגמר. זוכה האירוויזיון הראשון של ישראל, יזהר כהן, יציג את הניקוד של צוות השיפוט הישראלי.

יום ההופעות הראשון יתקיים ב-14 במאי, שבו ייערך חצי הגמר הראשון, חצי הגמר השני יהיה ב-16 במאי ואירוע הגמר ב-18 במאי. שידור הגמר בישראל יחל בשעה 21:40 עם משדר מיוחד שתפתח ירדנה ארזי, 40 שנה אחרי שהנחתה את האירוויזיון הראשון, שהתקיים ב-1979 בירושלים. את האירוע ינחו ארז טל, בר רפאלי, אסי עזר ולוסי איוב, ויפרשנו צמד שדרני הרדיו שרון טייכר וערן זרחוביץ'.