המעריצים הצביעו: האירוויזיון בישראל - הכי טוב בעשור האחרון

גולשי אינסטגרם בחרו באירוע שהתקיים בתל אביב לטוב ביותר בעשר השנים האחרונות, והעניקו לו "דוז פואה"

זמן צפייה: 12:35

ישראל אמנם לא שחזרה בחודש מאי את הצלחתה של נטע ברזילי באירוויזיון 2018 – אך היום (חמישי) נבחרה תחרות השירה שהתקיימה בתל אביב לטובה ביותר במסגרת תחרות בעמוד האינסטגרם הרשמי של העשור. מעריצי התחרות בחרו במופע האירוויזיון, עליו ניצחו יובל כהן העורך והבמאי הראשי וזיוית דוידוביץ׳ המפיקה הראשית, ששודר בכאן 11, שם חגגו היום את ההישג. אלדד קובלנץ, מנכ"ל כאן תאגיד השידור הישראלי, אמר היום: "הצבעת הגולשים היא ההוכחה הטובה ביותר לכך שהתעוזה לחלום משתלמת. החיבוק החם מהציבור רק מגביר את המוטיבציה שלנו להמשיך ולייצר תוכן איכותי ואלגנטי ובעיקר פורץ דרך".

בתחרות השתתפה גם שוודיה, שבה נערך האירוויזיון פעמיים בעשור האחרון, ונחשבת למדינה המקצועית ביותר בהפקת התחרות. האירועים נמדדו בארבעה קריטריונים: הבמה הטובה ביותר, השירים הטובים ביותר, החלק האמנותי והמופע כולו.

אלדד קובלנץ, מנכ"ל כאן תאגיד השידור הישראלי, שהפיק ושידר את התחרות אמר לאחר הזכייה: "הצבעת הגולשים היא ההוכחה הטובה ביותר לכך שהתעוזה לחלום משתלמת. החיבוק החם מהציבור רק מגביר את המוטיבציה שלנו להמשיך ולייצר תוכן איכותי ואלגנטי ובעיקר פורץ דרך".

עוד בחדשות 13

שבחים לאיסלנד וברכות מהמלך: כך הגיבו בעולם לאירוויזיון

הניפו דגלי פלסטין: מדונה ואיסלנד במחאה פוליטית באירוויזיון

ההצבעה המותחת, מדונה – והמחאה הפוליטית: גמר אירוויזיון 2019

כזכור, בחודש מאי האחרון התקיימה תחרות האירוויזיון בתל אביב, בעקבות זכייתה של נטע ברזילי בתחרות שהתקיימה שנה קודם לכן. בדומה לטבלאות ההימורים, בתחרות ניצח המתמודד ההולנדי דאנקן לורנס לאחר שזכה ב-495 נקודות. שירו של קובי מרימי Home, הגיע למקום ה-23, לאחר שקיבל 35 נקודות בלבד.

לאורך שלב הניקוד, המתח היה בשיאו. בשלב הצבעת השופטים רוסיה ואיטליה נלחמו על ראש הטבלה, ולבסוף מרב הקולות מהמדינות המשתתפות הביאו את שוודיה למקום הראשון. הפתעה נוספת בשלב זה הייתה מקדוניה הצפונית, שקיבלה "דוז פואה" משש מדינות למרות שבטבלאות ההימורים היא מוקמה באמצע הרשימה.

דאנקן לורנס - זוכה אירוויזיון 2019
דאנקן לורנס - זוכה אירוויזיון 2019 | צילום: רויטרס

אלא שהקהל חשב אחרת מהשופטים והפך את התוצאות. למקדוניה הצפונית הקהל העניק 58 נקודות בסך הכול, מה שהביא אותה למקום השמיני. רוסיה קיבלה 244 נקודות מהקהל וסיימה במקום השלישי, איטליה זכתה ב-235 והגיעה למקום השני והולנד ניצחה לאחר שהקהל העניק לה 261 נקודות.

אחד מהרגעים הבלתי נשכחים בערב הגמר היה ההופעה אולי המדוברת ביותר – של מלכת הפופ מדונה. כולם התרגשו מעצם הגעתה לתחרות ומהביצוע לשיר "Like A Prayer" שחגג 30 שנה, איך רבים התאכזבו וטענו שהיא זייפה. "את יכולה להיות אייקון של אמנית פופ, אבל מגיע לקהל שלך שלפחות תהיי בטון", נכתב בטוויטר.

אלא מה שגנב את ההצגה, היה בסוף השיר החדש שלה "Future" שביצעה יחד עם הראפר קוואבו, כאשר שניים מהרקדנים של מדונה, בעוד הם מחובקים, לבשו על גב התלבושת שלהם דגלים של ישראל ופלסטין. הדבר עורר סערה והפתיע את ההפקה, מאחר ותקנון התחרות מדגיש כי אין להחדיר מסרים פוליטיים לאירוע.

רקדנים של מדונה עם דגלי ישראל ופלסטין על בגדיהם
רקדנים של מדונה עם דגלי ישראל ופלסטין על בגדיהם | צילום: באדיבות כאן 11 וה-EBU