אכזבה למכבי תל אביב: עונת היורוליג בוטלה בעקבות משבר הקורונה

אחרי שארגון השחקנים דרש שלא לחדש את משחקי הליגה הבכירה ביבשת, הקבוצות החליטו לעצור את העונה. אלופת ישראל, שכבר הבטיחה את מקומה בהצלבה, הצביעה בעד חידוש המשחקים

זמן צפייה: 01:16

בעקבות משבר הקורונה, ליגת היורוליג הודיעה היום (שני) כי העונה לא תחודש. זאת לאחר שארגון השחקנים דרש שלא לחדש את המשחקים בליגה הבכירה ביבשת, והקבוצות החליטו לבטל את העונה. מכבי תל אביב, הנציגה הישראלית בליגה שכבר הביטחה את מקומה בהצלבה, הצביעה בעד חידוש המשחקים.

ממכבי תל אביב נמסר בתגובה: "עונה גדולה באירופה הסתיימה מוקדם מהמתוכנן. נלחמנו יחד כל הדרך לצמרת הכדורסל ביבשת, נתנו הצגה אחרי הצגה, חידשנו את ההרתעה, ההיכל חזר להיות המבצר הכי ביתי ביבשת, הבטחנו מקום בפלייאוף ונזכור תמיד את אקורד הסיום המהדהד עם ניצחון גדול על המדורגת ראשונה. תודה על התמיכה, בקרוב מסתערים מחדש".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"תוכנית עבריינית רחבת היקף": בכירי "אלבר" יואשמו בהלבנת הון

ועדת החינוך דנה בסערת הילדה והשמלה: "שיח מעוות מהבסיס"

עבריין בכיר הופעל כסוכן: עשרות נעצרו בחשד לסחר בנשק וסמים

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב בכדורסל | צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי, מכבי Fox ת''א

מנגד, לפני כשבועיים הודיעה מנהלת ליגת העל בכדורסל כי אושר המתווה לחידוש הליגה הישראלית ב-20 ביוני. המשחקים יתקיימו ללא קהל, כאשר כל קבוצה תשחק פעמיים בשבוע. על פי המתווה, השחקנים הזרים ישובו לארץ ב-17 ובמאי ייכנסו לבידוד של שבועיים. מייד לאחר מכן יחלו הקבוצות להתאמן. ב-20 ביוני כאמור תחודש הליגה מהמחזור ה-22, ולאחר מכן יתקיים סיבוב שלישי מקוצר שטרם הוחלטה השיטה לגביו. שמונה הקבוצות הראשונות יעפילו לפלייאוף, שיתקיים השנה בשיטת הטוב מ-3. הפיינל פול יתקיים בשבוע האחרון של יולי.

כזכור, לפני כחודשיים הודיעה ליגת היורוליג כי היא עוצרת את המשחקים בשל התפרצות הקורונה. בשל כך, בוטל משחקה של מכבי תל אביב נגד באסקוניה, שאמור היה להיערך באותו היום. זאת, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה ביבשת.

במקביל, ספרד השהתה את כל משחקי הלה ליגה. לפני כן ליגת ה-NBA הודיעה על השהיית עונת המשחקים עד להודעה חדשה, לאחר שכוכב יוטה ג'אז, רודי גובר הצרפתי, נדבק בווירוס, וכמה קבוצות נאלצו להיכנס לבידוד.