19 שנים אחרי: הסיפור של אתי אלון עומד במרכזה של סדרה חדשה

סדרה חדשה שעלתה ב-yes תשחזר את הפרשה שטלטלה את ישראל, ותתחקה אחר חייהם של האחים מקסימוב. יהודה לוי ייכנס לנעליו של עופר, ואילו דאנה איבגי תשחק את אתי. "קורבן של העולם הפטריארכאלי"

זמן צפייה: 21:16

במשך חמש שנים גנבה אתי אלון מהבנק למסחר שבו עבדה 250 מיליון שקלים, לטובת כיסוי חובותיו של אחיה, עופר מקסימוב. אלון, שנתפסה בקרב חבריה לעבודה בבנק ובקרב לקוחותיה כאשת מקצוע חרוצה, הגונה ומוכשרת, זעזעה את המדינה כשהתגלה שמעלה בסכומי ענק כדי לסייע לאחיה שצבר חובות ענק בהימורים. הפרשה, כידוע, הביאה לקריסתו של הבנק למסחר.

19 שנים חלפו מאז נחשפה פרשת המעילה המטלטלת - והסיפור עדיין מעורר עניין. השבוע עלתה ב-yes סדרה חדשה בכיכובם של יהודה לוי ודאנה איבגי, שיגלמו את האחים מקסימוב. הסדרה, הנקראת "מעילה", מבקשת ללשפוך אור על היחסים בין האחים ולהתחקות אחר השתלשלות האירועים בפרשה, שלבסוף - הובילה לכך שרבים איבדו את כל הונם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנשיא פתח את מבצע החיסונים ה-3 בישראל: "קורא לאזרחים להתחסן"

ששון: "יוצא מהקרב בתחושה שהבאתי את כל כולי – וזה מנחם"

סימון ביילס מגיבה לביקורת: "הראש והגוף שלי פשוט לא מתואמים"

"ההורים שלי היו ניצולי שואה", סיפרה איריס ארליך זוהר, לקוחה בבנק למסחר. "הם חסכו שקל לשקל, עבדו נורא קשה בלי שום תענוגות, בלי נסיעות לחו"ל - והיא הקסימה אותם. הם שמו שם את כל החסכונות והכסף שלהם". ולמרות מה שעשתה, זוהר טוענת כי אלון בסך הכול הייתה קורבן של הנסיבות, או כפי שתיארה זאת - "קורבן של העולם הפטריארכאלי".

לאחר משפט מתוקשר וממושך נגזרו על אתי אלון 17 שנות מאסר. באוגוסט 2016 היא שוחררה מהכלא לאחר ששמרה על נאמנות מלאה לבני משפחתה במשך כל השנים. בסוף שנת 2019 שוחרר גם אחיה עופר מקסימוב.