זהבי: "אני לא מאלה שאומרים 'לעולם לא אחזור לכדורגל הישראלי'"

התפשטות נגיף הקורונה אילצה את הכוכב הגדול של הכדורגל הישראלי לעזוב את סין ולחזור לישראל - עד להודעה חדשה. "אם הווירוס יתפרץ יותר ממה שהוא עכשיו - אני בטוח שהתוכניות ישתנו"

זמן צפייה: 03:26

בהלת הקורונה גרמה לכוכב הכי גדול של הכדורגל הישראלי, ערן זהבי, לעזוב הכול ולחזור זמנית לארץ. בינתיים אוהדי הכדורגל בישראל עוד לא נהנים מההצגות שלו על הדשא, אבל כוכב הנבחרת וגוואנגז'ו הסינית היה מעדיף לדעת טוב יותר היכן הדברים עומדים.

"מדברים איתנו על פתיחת הליגה באפריל", אמר זהבי בריאיון לחדשות 13, "אני לא יודע עד כמה זה יקרה. אף אחד לא באמת יודע, אבל זה התכנון. אם זה יתפרץ פתאום ויהיה עוד יותר גדול ממה שזה עכשיו - אז אני בטוח שהתוכניות ישתנו".

השהייה מחוץ לסין היא לא רק עניין של כדורגל. לפני שבועות אחדים משפחת זהבי בילתה בחופשה בתאילנד, אבל במקום לחזור לסין היא נאלצה לחזור לארץ. כאן הם מתמודדים עם מציאות לא פשוטה, תוצאה של הפחד הגדול מכל מי שהגיע מהמוקד של התפרצות הנגיף. "הייתה פה פאניקה אחת שלמה, כי כמה ימים אחרי שחזרנו - אחרי שכבר לא היינו שבועיים בסין, אז יצאה הודעה ממשרד הבריאות שמי שהיה בשבועיים האחרונים בסין צריך להיות שבועיים בבידוד או משהו כזה", סיפר. "עכשיו, אנחנו כבר היינו פה בארץ וכבר הכנסנו את הבנות למסגרות וכל מיני כאלה ועברו שבועיים. ההורים בפאניקה מהתקשורת, וזה נורמלי ואני יכול גם להבין את זה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מחסני הנשק והמפקדה הושמדו כליל: תיעוד נזקי התקיפה בסוריה

"תנאים בלתי נסבלים": ילדי הישראלים שנדבקו בקורונה זועמים

חשד: עורכת דין גבתה מאות אלפי שקלים מלקוחות – ונעלמה

ערן זהבי
ערן זהבי | צילום: חדשות 13

הקורונה והמצב בליגה הסינית כמעט יצרו לזהבי הזדמנות לחזור לכדורגל האירופי, כשקבוצת טוטנהאם האנגלית ניסתה להחתים אותו ביום האחרון של חלון ההעברות, אבל המהלך לא צלח. "אתה מבין פתאום שבכמה שעות האחרונות של החלון אתה יכול להגשים איזה חלום. אתה מבין גם מצד אחד שהוא קצת בלתי אפשרי. השעון בסין מתקתק, השעון באנגליה מתקתק, אי אפשר לעצור את הזמן. ואז אתה מבין שזה פתאום נהיה בלתי אפשרי".

עכשיו הוא כאן בארץ, שומר על כושר במדי מכבי תל אביב ויודע שהאוהדים היו שמחים לראות אותו חוזר כדייר קבע ולא רק כאורח. "ברור שאני יכול להגיד שזה מועדון שנתן לי הרבה מאוד בקריירה", אמר זהבי, "אני מגיע וישר נכנס לחדר ההלבשה ואני מרגיש כאילו לא עזבתי את מכבי תל אביב, אז ברור שיש לזה סיכוי. אמרתי ואני אגיד את זה עוד עשרות פעמים - אני לא מהשחקנים שיגידו 'אני לעולם לא אחזור לכדורגל הישראלי'".

בחודש הבא נבחרת ישראל תתמודד בשלבי ההכרעה בליגת האומות. היא רחוקה שני משחקים מהעפלה ליורו, וזהבי הוא אחד כזה שמאמין שאפשר לעשות את זה. "אלה שני המשחקים הכי חשובים של נבחרת ישראל, הזדמנות חד-פעמית, לא יודע מתי היא תחזור. אני לא רוצה לשים לחץ על הנבחרת. בשני משחקים הכול יכול לקרות".

ערן זהבי במדי גוואנגז'ו R&F בדרבי הראשון שלו מול גוואנגז'ו אברגרנדה
ערן זהבי במדי גוואנגז'ו R&F בדרבי הראשון שלו מול גוואנגז'ו אברגרנדה

היום ערן זהבי הגיע לירושלים כאורח של מועדון הכדורגל בית"ר נורדיה ועמותת "שלווה" הדואגת לילדים עם צרכים מיוחדים. "באנו להחזיר קצת אהבה ממה שנותנים לנו", הסביר.

על פי התכנון, בתחילת החודש הבא זהבי אמור לחבור שוב לחבריו בגוואנגז'ו למחנה אימונים, אבל מעל כל התוכניות האלה עדיין מרחף סימן שאלה גדול כיוון שאף אחד ברשויות הסיניות לא יכול להתחייב אם ומתי יוכלו לחזור ולשחק כדורגל בסין כשנגיף הקורונה ממשיך להשתולל.