י"א חללי מינכן הוזכרו בפתיחת האולימפיאדה: "הדמעות לא עוצרות"

אילנה ואנקי, אלמנותיהן של אנדרי שפיצר ויוסף רומנו, נכחו בטקס בטוקיו, שבו הוזכר לראשונה אירוע הטרור. "סוף סוף נעשה צדק. לרגע הזה חיכינו" • הרצוג שוחח עם חברי המשלחת הישראלית

זמן צפייה: 03:45

בטקס פתיחת האולימפיאדה שנערך היום (שישי) בטוקיו, אוזכרו י"א חללי מינכן - 49 שנים לאחר שנרצחו במהלך אולימפיאדת מינכן. אילנה ואנקי, אלמנותיהן של אנדרי שפיצר ויוסף רומנו, נכחו במהלך הטקס ולא הסתירו את התרגשותן. "סוף סוף נעשה צדק לבעלים", אמרו. "עברנו 49 שנים של מאבקים ומעולם לא הרמנו ידיים. אנחנו לא יכולות לעצור את הדמעות. לרגע הזה חיכינו".

יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי בישראל בירך על הצעד של הוועד האולימפי הבינלאומי ואמר כי "הוגשמו המאוויים של משפחות י"א חללי מינכן ומדינת ישראל. אנו אסירי תודה לנשיא הוועד תומאס באך שהבטיח זאת לאלמנות, ועמד באומץ בהבטחתו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

באיחור של שנה: אולימפיאדת טוקיו 2020 יצאה לדרך

גבר בן 67 נהרג בהתרסקות מצנח רחיפה בשטח פתוח בגליל התחתון

העלייה בתחלואה: 1,263 מאומתים אתמול – 81 חולים במצב קשה

אלמנות הי''א
אלמנות חללי מינכן | צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

מוקדם יותר הבוקר, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם השחיין יעקב טומרקין ועם האתלטית חנה מיננקו, זאת שעות בודדות לפני שהשניים צעדו עם דגל מדינת ישראל בטקס הפתיחה. "כשתיכנסו לאצטדיון עם הדגל מונף בגאווה, נחסיר פעימה קטנה בלב", אמר לשניים. "אתם הנציגים שלנו מול העולם כולו. אנחנו מחכים ומצפים לשמוע את המנון 'התקווה' על אדמת יפן". 

בשיחה, ביקש הנשיא למסור את ברכתו לכל חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה לרגל פתיחת המשחקים. "עבדתם שנים רבות על מנת להגיע לרגע הזה - וזה כשלעצמו מקור להערכה עצומה. מדינת ישראל גאה בכם. אני בטוח שתביאו הישגים רבים, תשברו שיאים וגם תביאו מדליות. כל עם ישראל עומד מאחוריכם ומחזיק לכם אצבעות. בהצלחה". 

יצחק (בוז'י) הרצוג
יצחק (בוז'י) הרצוג | צילום: חדשות 13
טקס פתיחה, האולימפיאדה, טוקיו
תמונות מטקס הפתיחה | צילום: רויטרס
טקס פתיחה, האולימפיאדה, טוקיו
תמונות מטקס הפתיחה | צילום: רויטרס
טקס פתיחה, האולימפיאדה, טוקיו
תמונות מטקס הפתיחה | צילום: רויטרס
טקס פתיחה, האולימפיאדה, טוקיו
תמונות מטקס הפתיחה | צילום: רויטרס