"שאף אישה לא תתבייש": אילון נופר בריאיון אחרי כריתת השדיים

האמנית חלתה בסרטן השד בפעם השנייה בגיל 49, ולאחר לבטים רבים היא החליטה כי מה שיהפוך אותה לשלמה שוב, הוא דווקא להיפרד מחלק מגופה. "המהות הנשית לא קשורה למראה"

זמן צפייה: 13:55

בגיל 49 חלתה האמנית אילון נופר בסרטן השד בפעם השנייה. ימים אחדים לפני שנכנסה לניתוח להסרת הגידול שישנה לחלוטין את גופה התייצבה מול המצלמות כדי לספר על ההחלטה. מגיל צעיר היא ידעה לשנות את התסריט ולהתאים אותו לעצמה - מקבלת תפקיד אבל יוצקת בו הגדרות חדשות, משנה גבולות, וממציאה את עצמה מחדש. בגיל 33 חלתה אילון בסרטן השד בפעם הראשונה, אז גם גילתה שהיא נשאית הגן "BRCA". גם אימה של אילון חלתה בסרטן השד לפניה, אחותה חלתה אחריה, אבל אז, כשהיא אובחנה בפעם הראשונה הוצע לה לעבור כריתת שד מונעת.

"היה לי קשה להיפרד מסממן נשי שבאמת החזקתי בו, זה הרגיש לי צעד אלים כלפי עצמי", סיפרה אילון. "היום, כשזה קרה לי שוב עשיתי בחירה שהייתה לי קשה". בימים שאחרי הגילוי שהסרטן חזר בשנית היא נסעה לחווה של אחותה, רחלי, כדי למצוא שקט בתוך הסערה ובהתחלה החליטה לעבור שחזור. "ואז ברגע של שקט, אני חושבת יום אחרי, הבנתי שהעיקר הוא לחשוב על שלומי", אמרה. לאט-לאט אילון התרגלה לרעיון שהחל לקבל אחיזה נוחה בגוף שלה - כריתה בלי שחזור.

אילון נופר
אילון נופר | צילום: חדשות 13

לדבריה, "אין בחוויה שלי סיפור עצוב - הסיפור שאני מספרת לעצמי בחיים זה סיפור מאוד אופטימי וטוב". כשפקחה את העיניים מהניתוח ראתה את אימה ואחיותיה, שותפותיה למסע ולדנ"א, מביטות בה וידעה שיש עוד משהו שהיא חייבת לעשות. "הרמתי טלפון לקרינה, העורכת של 'לאשה', וביקשתי ממנה לעשות שער", סיפרה אילון. "ארבעה שבועות אחרי הניתוח, נכנסתי למונית בדרך לתל אביב. הרצון שאני לעולם לא אתבייש בזה הוביל אותי ושלעולם אף אישה לא תתבייש בבחירה שכזו".

התמונה האייקונית של אילון הביאה איתה התעניינות עולמית ובעודה מחלימה היא כבר כתבה הצגת יחיד, החלה להעביר הרצאות, הקליטה פודקאסט ומחכה לפתיחת השמיים כדי לצאת לסיבוב הרצאות. כהרגלה, אילון שוב משנה את ההגדרות, שוב ממציאה את עצמה מחדש. התסריט עוד עתיד להיכתב, אבל בלי ספק עם הוראות הבימוי, הליהוק, התנועות והמילים שלה. "עברתי חוויה מטלטלת. אני אדם אחר - המהות הנשית לא קשורה למראה", הסבירה אילון.